המהומות בטורקיה: סוכני הנסיעות מדווחים על אפס ביטולים

טוענים: "טורקיה היא מדינה גדולה, וההפגנות באיסטנבול לא מורגשות באנטליה"

להבדיל מאירוע המרמרה, גל המהומות שפרץ בסוף השבוע האחרון בטורקיה נגד שלטונו של רג'פ טאיפ ארדואן ומפלגתו האיסלאמיסטית, לא מרתיע ישראלים המתכננים לנפוש השבוע במדינה - כך לפחות טוענים סוכני נסיעות המשווקים חבילות נופש ליעד זה.

"טורקיה היא מדינה גדולה, וההפגנות באיסטנבול לא מורגשות באנטליה. לכן כל מי שהזמין דרכנו חופשה באנטליה, לא ביטל לפי שעה בגלל גל ההפגנות", אומר עמי כהן, מנכ"ל חברת קווי חופשה, המוציאה שתי טיסות שכר שבועיות (בימים ראשון וחמישי) לאנטליה בלבד.

לדבריו, שתי הטיסות, של היום ושל יום חמישי, מלאות עד אפס מקום. קרי, 180 איש לכל כיוון. לדבריו, מחציתם יהודים, ומחציתם ערבים-ישראלים.

עוד לדבריו, "החל משבוע הבא תתווסף טיסה שבועית שלישית, וכרגע לא מורגשת ירידה בקצב מכירת המושבים".

על עולם כמנהגו נוהג מדווח גם איזי מדם, מנכ"ל איזי טראוול מקבוצת סיגנל טורס, המתמחה בחבילות נופש לטורקיה: "יש לנו אפס ביטולים של הזמנות לימים הקרובים ליעדים שונים בטורקיה, כולל לאיסטנבול שהיא מוקד ההפגנות".

עוד לדבריו, השבוע צפויים לצאת דרך איזי טראוול כ-150 ישראלים, מרביתם מהמגזר הערבי, שלא חששו לטוס לטורקיה גם בימים המתוחים בין המדינות שלפני הסולחה המתוקשרת באחרונה בין בנימין נתניהו ועמיתו הטורקי ארדואן. לדברי מדם, מרביתם טסים לחופשה באיסטנבול, חלקם במסגרת טיול מאורגן.

סוכני הנסיעות מדווחים על אפס שינויים או ביטולים גם בהזמנות של ישראלים משני המגזרים לנופש במדינה בחופש הגדול ביולי-אוגוסט.

יצוין כי בסקר מיוחד שביצע באפריל השנה מכון מידע שיווקי סי.איי עבור "גלובס", 83% מהנשאלים השיבו כי אין להם כל כוונה לנפוש הקיץ בטורקיה. כמחציתם נימקו שלא ייסעו לארץ "הכל כלול", בגלל שלדעתם האווירה בין המדינות עדיין עכורה; וכשני שלישים פשוט לא רוצים לנסוע ליעד זה, בלי קשר למתיחות שאפיינה את היחסים בין המדינות בשנים האחרונות והחריפה אחרי אירועי המרמרה. רק 17% מהנשאלים השיבו כי הם לא פוסלים על הסף חופשת בטן-גב בארץ הקלאבים בקיץ הקרוב.