מוטו תקשורת סוגרת מגזין שני תוך שבוע ומפטרת 20 עובדים

מגזין האופנה "BelleMode" של ג'קי בן-זקן נסגר שנה וחצי לאחר שהצטרף לקבוצה ■ מגזין "מוטו" הודפס בשבוע שעבר בפעם האחרונה אחרי 25 שנים

עולם המגזינים מתקשה כנראה לשרוד לאורך זמן בעידן הדיגיטלי: קבוצת "מוטו תקשורת", שמוציאה לאור בין היתר את המגזינים "גליליאו", "הורים וילדים" ו"מסע אחר", מפטרת 20 עובדים וסוגרת שני מגזינים בתוך שבוע.

הקבוצה, בבעלות של אילן ציוני, החליטה על סגירת מגזין האופנה "BelleMode" שבבעלות איש העסקים ג'קי בן-זקן, זאת שנה וחצי לאחר שהמגזין הצטרף לקבוצה.

בנוסף, בשבוע שעבר יצא לאור המגזין האחרון של עיתון האופנועים הוותיק "מוטו". המגזין יורד מהמדף לאחר 25 שנה.

בגיליון המודפס האחרון של "מוטו", שיצא בשבוע שעבר לאור, כתב ציוני, ששימש כעורכו ופעיל בו במשך שנים, כי הסיבה לסגירתו נובעת מקריסת הפרסום וחוסר הרצון של היבואנים לקדם מכירות אופנועים. "בעידן בו יבואני האופנועים לא עושים דבר כדי לקדם מכירות אופנועים... אין זכות קיום למגזין מודפס לאופנועים", כתב ציוני.

בדצמבר האחרון השיקה קבוצת "מוטו תקשורת" אתר אינטרנט בשם allmag, שמרכז את כל המגזינים של הקבוצה וכן מגזינים נוספים שחברו לפרויקט, דוגמת "אוטו", "טבע הדברים" ואחרים.

באותו מעמד אמר ציוני כי על אף המשבר בשוק, למגזינים המודפסים שלו ממשיך להיות ביקוש. "בשנתיים האחרונות יש עלייה רציפה ומתמדת של 1%-2% כל חודש במספר המנויים למגזינים המודפסים", אמר אז.

עוד ציין באותו מעמד כי 60% מהכנסות המגזינים מגיעים ממנויים, והיתרה מפרסום, שמתחלקת ל-60% מעבודה ישירה מול המפרסמים ו-40% ממשרדי הפרסום.

מקבוצת "מוטו תקשורת" אישרו את הדברים וציינו כי "אכן בוצעו קיצוצים, והנהלת הקבוצה החליטה על סגירת מגזין 'מוטו' ומגזין 'BelleMode'. לאחר המהלך הקבוצה תעבור לרווחיות, וחשוב להדגיש כי במקביל ממשיכה הקבוצה בפיתוחים עסקיים ושיתופי-פעולה עם מגזינים נוספים, וכן תמשיך להפעיל את אתר האופנה ב-allmag".