כתב אישום נגד תושב שפרעם: "מסר מידע לחיזבאללה"

זאהר עומר יוספין מואשם כי קיים מגע עם סוכן זר ומסר לו מידע על בסיסי צה"ל בצפון, במהלך פגישה ביניהם בערב הסעודית ■ יוספין מכחיש: "תפרו לי תיק"

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (א') כתב אישום חמור נגד זאהר עומר יוספין, תושב שפרעם בן 45, בגין ביצוע עבירות ביטחוניות ובהן מגע עם סוכן חוץ, חברות ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ומסירת ידיעות העלולות להיות לתועלת האויב.

בכתב האישום, שפרטים ממנו הותרו לפרסום על-ידי שופט המחוזי רון שפירא, צוין כי יוספין נאשם כי במהלך אחת מנסיעותיו לערב הסעודית, במסגרת קיום מצוות העלייה לרגל למֶכה שהתקיימה לפני כ-5 שנים - הוא נפגש עם פעילי ארגון חיזבאללה הלבנוני ומסר להם מידע על בסיסי צה"ל הממוקמים בצפון הארץ.

בית המשפט הורה להאריך את מעצרו עד להודעה חדשה.

"עיון בחלק מעדויותיו של המשיב עצמו מאשר את קיומו של מגע עם הגורמים המפורטים בכתב האישום", כתב השופט רון שפירא בהחלטתו. "די בכך כדי לבסס תשתית ראייתית מספיקה לצורך הארכת המעצר הארעית".

סנגורו של הנאשם: "ההר הוליד עכבר"

עורך דינו של הנאשם הכחיש את המיוחס למרשו. "אני חושב שההר הוליד עכבר", אמר פרקליטו, עו"ד שמעון קוקוש. "אין כלום בתיק הזה. הגורמים שעל-פי כתב האישום הוא דיבר איתם היו בקשר עם עוד 4 ערבים ישראלים שנעצרו ושוחררו - מה שמעיד כי אין בתיק הזה כלום חוץ מאותה שיחה שהתקיימה לפני כ-5 שנים. מרשי לא מאשר שמדובר בגורם חיזבאללה שאיתו שוחח".

יוספין עצמו אמר כי הוא דוחה מכל וכל את המפורט בכתב האישום וטען כי "תפרו לו תיק".