חצי מיליון לקלינטון זה מציאה

אלף, זה פחות מהמיטה המעופפת, ובית, זה יביא תרומות

אם אתם שואלים אותי, השכר שמשלמים לקלינטון תמורת הרצאה הוא פחות בהרבה ממה שעלתה המיטה של ביבי ושרה. לא במושגים אבסולוטיים, כמובן. ההרצאה עולה כמעט 1.8 מיליון שקל, בעוד שלהכין את המיטה לטיסה הארוכה מנשוא ללונדון עלה 500 אלף שקל. אלא שבמושגי עלות-תועלת התשלום לקלינטון הוא ממש מציאה.

לטוס בלי מיטה

צאו וחשבו: הנשיא האמריקאי לשעבר צריך לטוס ממקום מושבו בניו יורק לירושלים, בערך 9 שעות טיסה משם לכאן, ו-11 מכאן לשם. 20 שעות טיסה לאדם שהוא מזמן כבר לא ילד - והוא אפילו לא מבקש מיטה! זו אינה התקופה של מוניקה, שבה הגוף היה מסוגל, ולפעמים השתוקק למאמצים, בין השאר, כאלה שהמיטה יאה להם. היום זה כבר לא אותו הגוף, וטיסה כזאת יכולה אפילו להוות סכנה לבריאותו. במיוחד כשמדובר באדם שעבר לא מכבר התקף לב רציני למדי. יש אנשים במצבו של קלינטון שלא היו טסים בשביל כל הון שבעולם. אבל קלינטון ניאות לסכן את חייו למען החברים בישראל. בלי מיטה.

ויש לעסקה זו גם פן עסקי, כי עסקים זה מה שקלינטון עושה בימים אלה. עסקי נאומים, עסקי ייעוץ, עסקי אשתו האמביציוזית. לבוא לפה להרצאה זה דבר שגוזל ימים שלמים שבהם היה קלינטון יכול לעשות עסקים שהיו מכניסים לו הרבה הרבה יותר מהסכום הפעוט של 500 אלף דולר.

הנזק של קלינטון

למעשה, הרצאה בישראל גורמת לקלינטון נזק עסקי וכספי. ומצד שני, מה התועלת בשבילו? ימי ריצתו של קלינטון לתפקידים כאלה ואחרים עברו חלפו. הוא לה צריך את הקול האירי או השחור - וגם לא את היהודי. הוא כבר נמצא במקום שבו הוא יכול לנוח, לצאת לנופש, לצאת לסרט עם הילארי, שגם היא די פנויה עכשיו. המון אפשרויות שכולן עדיפות על מפגשים עם פרס, שבהם הוא לא יכול אפילו, מפאת התחשבות ברגשות הנשיא, להזכיר את "שלום, חבר".

הפסיכולוגית המעופפת

אז מה, מה יש לקלינטון לחפש פה? פגישה עם ביבי? או שמא עם הפסיכולוגית המעופפת הקרויה "שרהל'ה בואי נלך"? לא הגיוני. אז למה בעצם קשה לנו להאמין שהוא רוצה להיטיב איתנו בגלל שהוא אוהב אותנו? מה, לא יכול להיות? כי הופעותיו שלו כן מביאות תועלת. ההבדל בין נוכחות לאי-נוכחות של קלינטון יכול להתבטא בעשרות מיליוני שקלים של תרומות. אז מה אנחנו מתנפלים עליו? בעצם הוא עושה לנו טובה!

הקלינטונים שלנו

בואו לא נשכח ש"טובי" הישראלים קיבלו סכומים לא פחותים בהרבה תמורת הרצאות בארה"ב. רבין, אבן, נתניהו, ברק עשו הון נאה בסבבי הרצאות בקמפוסים ובארגוני צדקה. בואו נניח שהם רצו לעשות זאת בהתנדבות, אבל לא נתנו להם.