ח"כ לוין ימשיך לשמש נציג הכנסת בוועדת איתור היועמ"ש

יריב לוין צפוי לכהן בוועדה שתבחר את היועץ המשפטי לממשלה הבא, שיירש את מקומו של היועץ הנוכחי יהודה וינשטיין, הצפוי לפרוש מכהונתו בתוך כשנתיים וחצי

ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) ימשיך לשמש כנציג הכנסת בוועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה - כך החליטה הבוקר (ב') ועדת החוקה של הכנסת.

בהצבעה שקיימה הוועדה נבחר לוין פה-אחד לקדנציה נוספת בוועדת האיתור הציבורית. לוין צפוי לכהן בוועדה שתבחר את היועץ המשפטי לממשלה הבא, שיירש את מקומו של היועץ הנוכחי יהודה וינשטיין, הצפוי לפרוש מכהונתו בתוך כשנתיים וחצי.

בהתאם להמלצות ועדת שמגר, שקמה בעקבות פרשת בר-און-חברון לבחינת הליכי המינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, נבחר היועץ על-ידי ועדת איתור ציבורית, שבראשה עומד שופט בדימוס של בית המשפט העליון או המחוזי, שמתמנה על-ידי נשיא בית המשפט העליון בהסכמת שר המשפטים.

חברים נוספים בוועדה: שר משפטים או יועץ משפטי לממשלה לשעבר המתמנה על-ידי הממשלה; חבר כנסת המתמנה על-ידי ועדת החוקה של הכנסת; עורך דין שנבחר על-ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין; ואיש אקדמיה מתחום המשפט הציבורי ודיני עונשין הנבחר על-ידי פורום ראשי הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות.

על-פי החלטת הממשלה, הוועדה הציבורית ממליצה על מועמד אחד עד 3 מועמדים לשר המשפטים. ככל שהוועדה המליצה על יותר ממועמד אחד, בוחר שר המשפטים את המועמד המתאים בעיניו ומביא את מינויו לאישור הממשלה. על ועדת האיתור להמליץ על מועמדים ברוב של 4 מתוך 5 חבריה.

בפעם האחרונה שהוועדה התכנסה כדי לבחור מועמד ליועץ המשפטי לממשלה, בשלהי 2009, לא הצליחו חבריה להגיע להסכמה על מועמד שיקבל 4 קולות, ובסופו של דבר בחר שר המשפטים דאז, יעקב נאמן, את עו"ד יהודה וינשטיין כמועמד, אף שקיבל 3 קולות מבין חברי הוועדה.

מאוחר יותר היום (ב') תבחר מליאת הכנסת את שני נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. המועמדים הבולטים להתמנות הם ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), שאמור לכהן בוועדה זו הקדנציה השנייה; וח"כ יצחק הרצוג (העבודה) מטעם האופוזיציה. בנוסף תבחר הכנסת את נציגה לוועדה למינוי דיינים.