בנט: תומך בסימון מוצרי התנחלויות, שיכתבו "יוצר באזור שלום"

שר הכלכלה ביקר בשומרון ובאוניברסיטת אריאל כחלק מכנס יזמות של מטה כחול-לבן, וסיפר לקהל היזמים ביהודה ושומרון על הצלחותיו וכישלונותיו כיזם מתחיל

שר הכלכלה נפתלי בנט ביקר הבוקר (ג) בשומרון ובאוניברסיטת אריאל כחלק מכנס יזמות של מטה כחול-לבן, וסיפר לקהל היזמים ביהודה ושומרון על הצלחותיו וכישלונותיו כיזם מתחיל.

במהלך דבריו פירט את הלקחים המרכזיים שלמד במהלך עבודתו, וקרא ליזמים "לא משנה מה היוזמה, או מה הרעיון שלכם - כוח האדם הוא דבר הראשון שחשוב לכם בעסק שלכם. על זה תפלו - על זה תקומו".

השר הוסיף: "כל-כך כיף להגיד, שלום לאוניברסיטת אריאל שבשומרון. היזמות ביהודה ושומרון היא מהפכה - עד לפני כמה שנים יהודה ושומרון הייתה מחוז שינה, כי עבדו בתוך הקו הירוק. מה שקורה בעשור האחרון הוא לא פחות ממהפכה, ואני אעשה כל שביכולתי כדי לסייע להמשך פיתוח המקום הזה כמקום בו יהיה אפשר לעבוד ולחיות".

עוד הוסיף בנט כי "אני נמצא פה בשילוב של שני הדברים שאני כל-כך אוהב: ארץ ישראל ויזמות. אני רוצה להתייחס למערכה בינלאומית בניסיון לסמן את המוצרים של יהודה ושומרון. צריך להביא את כל העולם ליו"ש ולהראות להם מה זה באמת דו-קיום. מהם מפעלים משותפים שיהודים וערבים עובדים יחד. זה השלום האמיתי ולא במשרדי אנאפוליס שבהם אף אחד שם לא מחובר למציאות. מילים לא עושות שלום, עסקים, רכישות משותפות הם אלה שעושים שלום. אנחנו לא שונאים, יש פה רצון לדו-קיום אמיתי בשטח. אני מציעה שנסכים לסימון מוצרים שעליהם יהיה כתוב: 'מיוצר באזור השלום'".

לאחר הביקור, הגיע בנט למפעל אחווה לייצור מוצרי חלבה, המעסיק 50% עובדים פלסטינים לצד 50% עובדים יהודים. השר שוחח עם אחד העובדים הפלסטינים, מחמוד, אב לחמש בנות, אשר הביע את שביעות רצונו מעבודתו במפעל והסביר כי משכורתו על סך 7,000 שקל גבוהה פי 3 מהמשכורת הממוצעת ברשות.

בסיום הביקור אמר בנט: "המפעל הזה הוא ההוכחה האמיתית לדו-קיום. זהו השלום האמיתי". במהלך סיורו שר הכלכלה ביקר אף במעון היום בקיבוץ נצרים, וכן בבית הספר היסודי "אור-זבולון". בנט שוחח עם הילדים אשר הפגינו ידע נרחב בחשיבות תוצרת כחול לבן והיכרות עם תו מיוצר: "מרגש לראות שהדור הצעיר מבין כבר בגיל זה את חשיבות תוצרת כחול לבן. עם הילדים האלה, העתיד שלנו יהיה טוב יותר".