טיטאן השקעות ויורקוויל הן המשקיעות בהנפקת אלווריון

אלווריון הודיעה על גיוס של 2.9 מיליון דולר, שנועד לשפר את ההון החוזר של החברה ■ ל"גלובס" נודע שטיטאן וקבוצת משקיעים פרטיים משקיעים באלווריון כ-2 מיליון דולר, וכמיליון דולר נוספים מגיעים מיורקוויל

טיטאן השקעות וקרן ההשקעות יורקוויל הם שני הגופים שמזרימים הון לחברת ציוד התקשורת אלווריון במסגרת ההנפקה שעליה דווח בשבוע שעבר - כך נודע ל"גלובס". אלווריון הודיעה על גיוס של 2.9 מיליון דולר, שנועד לשפר את ההון החוזר של החברה. ל"גלובס" נודע שטיטאן וקבוצת משקיעים פרטיים משקיעים באלווריון כ-2 מיליון דולר, וכמיליון דולר נוספים מגיעים מיורקוויל.

טיטאן השקעות, של מנשה גייזלר והדר שמיר, לשעבר בעלי גילאון, מוכרת כשחקנית נוסטרו בשוק המקומי. בין היתר השתתפה לאחרונה בהנפקת האג"ח של סלע קפיטל, ובהנפקות של חלל תקשורת, של יצרנית יריעות הפוליאתילן פלסטו-שק ושל חברת ההחזקות אלעזרא.

קרן יורקוויל (Yorkville Advisors) מניו ג'רזי השקיעה בשנים האחרונות בכמה חברות מקומיות, ובהן טאואר, אלון USA, מזור, פאנגאיה נדל"ן ודי מדיקל, שלאחרונה הודיעה על סיום דרכה.

ההנפקה היא בהיקף של 18.5% מהון המניות (לפני הגיוס) של אלווריון, ולמשקיעים ניתנת אופציה לרכוש 4% נוספים, ובסך הכול מדובר על דיסקאונט דו-ספרתי במחיר המניה.

בעקבות הדיווח על ההנפקה, נסחרה מניית אלווריון בירידות חדות. המניה נפלה במצטבר ב-28% בשלושת ימי המסחר האחרונים בוול סטריט, ושווי השוק הנוכחי של החברה הוא בשפל של 11 מיליון דולר בלבד. מנכ"ל אלווריון הוא אסף קטן, שמונה לתפקיד באחרונה.

אלווריון, ספקית פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, נקלעה בשנים האחרונות לקשיים פיננסיים חריפים, ונאלצה לפטר רבים מעובדיה. החברה מכרה את פעילותה העיקרית, טכנולוגיית ה-WiMAX, ומכרה גם פטנטים קיימים, כדי להגביר את הנזילות שלה. עיקר פעילותה הנוכחית של אלווריון, תחום ה-Wi-Fi, מגיע מ-Wavion, שנרכשה ב-2011 תמורת כ-30 מיליון דולר.

סך ההפסד המצטבר של אלווריון עומד על 389 מיליון דולר, ולחברה יש 283 מיליון דולר נכס מס שניתן לקזז - בשורה טובה לרוכש פוטנציאלי.

בקופת החברה היו לפני ההנפקה פחות מ-5 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון הסתכם ההון העצמי של אלווריון ב-29 מיליון דולר. עם זאת, ההון העצמי אינו מוחשי, אלא נובע ממוניטין שנרשם במאזן החברה בגין רכישת פעילות ה-Wi-Fi ב-2011.