"גרדיאן": קחו את הפנסיות של גרינספאן וטרישה - הרסו את הכלכלה

הכלכלן דין בייקר קורא לשלול את זכויות הפנסיה של יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר גרינספאן ויו"ר ה-ECB טרישה ■ "יהיה פנטסטי לצפות בגרינספאן תובע את זכויות הפנסיה שלו ומסביר כיצד הוביל לפיצוץ בועת נדל"ן של 8 טריליון דולר"

האם צריך "לקחת" מאלן גרינספאן ומז'אן-קלוד טרישה את הפנסיות שלהם? הכלכלן דין בייקר, מנהל-שותף ב-Center for Economic and Policy Research, טוען במאמר שפורסם השבוע (ב') ב"גרדיאן", כי יש לשלול מיו"ר הפדרל ריזרב לשעבר ונגיד הבנק האירופי (ECB) לשעבר את זכויות הפנסיה שנצברו להם במסגרת תפקידם האחרון.

"יו"ר ה'פד' גרינספאן ונגיד ה-ECB טרישה שיחקו תפקיד משמעותי במשבר הפיננסי האחרון, אבל עדיין אוספים את הפנסיות שלהם, מכספי הציבור", כתב בייקר.

"כלכלנים בכל העולם טוענים כי חשוב שעובדים יקבלו תמריצים חיוביים על עבודה טובה ויענשו על עבודה רעה", המשיך. "קשה מאד לדמיין נגידי בנקים מרכזיים אחרים שזקוקים לעונש, כמו שגרינספאן וטרישה זקוקים לאחד".

בראיון למרקווץ' היום, גיבה בייקר את דבריו, אולם הבהיר: "אני לא חושב שזה הולך לקרות. אבל אם זה יקרה, אתה לא חושב שזה יהיה מוצדק? בוודאי שכן", אמר למראיין מהאתר הפיננסי.

בתרחיש אידיאלי, הבהיר בייקר, הוא מדמיין כי גרינספאן וטרישה יתבעו את מעסקיהם בדרישה לזכויות הפנסיה שלהם. "זה יהיה מקרה פנטסטי. אני אשמח לראות כיצד גרינספאן מגבה את עבודתו, שהובילה לפיצוץ בועת נדל"ן של 8 טריליון דולר", אמר בייקר.

"אני חושב שהמשבר האחרון היה מאד קיצוני", סיכם. "עלינו להכיר בכך".