אלשטיין לנציגות האג"ח: מוכן להזרים כסף גם ל-IDB פתוח

אתמול נפגש אדוארדו אלשטיין גם עם מחזיקי האג"ח ואמר כי "אשמח שנחתום על הסכם מחייב ואני מוכן לשים את הכסף מיידית בנאמנות"

עוד קודם לפגישתו הראשונה אתמול (ג') עם העיתונות הישראלית, איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין נפגש עם אמש עם נציגים מטעם נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. לדברי גורם המעורה בנושא, הוא אמר להם בין היתר: "אשמח שנחתום על הסכם מחייב ואני מוכן לשים את הכסף מיידית בנאמנות ולהעביר אותו בכפוף לעמידה באבני בוחן ובכפוף להחלטת בית המשפט".

לדברי אותו גורם, אלשטיין הוסיף עוד כי הוא "לא משקיע 100 מיליון דולר כדי להפסיד את אי.די.בי פתוח, ואם צריך הוא יביא עוד כסף להשקעה באי.די.בי פתוח". בפגישה נכחו נציגים מטעם הנציגות וכן גם בעל השליטה הנוכחי, נוחי דנקנר.

בסביבת אי.די.בי גורסים כי אם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות תלך לבית המשפט יחד עם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, הרי שהם עושים מהלך אסור ו"מוותרים על מאות מיליוני שקלים, כסף אמיתי שיוזרם לחברה מבחוץ".

נכון לשעות טרם הפגישה בין צד נציגות מחזיקי האג"ח בחברה ואנשי הקבוצה ואלשטיין, מקרב מחזיקי האג"ח נשמעו קולות שקראו להתפתחויות האחרונות - בדגש על המתווה החדש שהוסכם בין דנקנר לבין אלשטיין על אופן הזרמת 75 מיליון הדולרים הנוספים לתוך החברה - כהמשך של אותן סיסמאות.

אמש נפגש אלשטיין לראשונה עם הציבור הישראלי והביע תמיכה בדנקנר. לדבריו "אנו עומדים מאחורי כוונתנו להשקיע 75 מיליון דולר, ישירות באי.די.בי אחזקות, כפי שהתחייבנו", והוסיף כי "אנו האופציה הטובה ביותר לכולם... האינטרס של כולם הוא שדנקנר ימשיך להחזיק באי.די.בי". עוד אמר לעיתונות כי "אי.די.בי היא חברה חזקה מאד מבחינה פיננסית. למדנו את העסק ואנו אוהבים אותו. אנו חושבים שהכלכלה בישראל חזקה ואנו רוצים להזרים את הכסף מיידית. כמובן, זה לא תלוי רק בנו אלא גם בהחלטה של ביהמ"ש". מנגד, כך אמר, "ככל שהחברה תמשיך להיות באי-ודאות מצב החברה יורע".

אלשטיין גם הבהיר כי הוא יהיה שותף שווה לדנקנר והם ינהלו את החברה ביחד, כאשר גילה בין היתר כי הוא למעשה מוביל קבוצת משקיעים בעסקה באי.די.בי.