משקיעים מאיימים על וולדמן: בטל את המחיקה מת"א או שנתבע

משרד עו"ד מת"א שלח מכתב לחברי דירקטוריון מלאנוקס בדרישה להורות מיידית על ביטול המחיקה הצפויה מהבורסה המקומית ■ "דירקטוריון מלאנוקס היה מחויב למנוע מוולדמן לממש את הקפריזות הילדותיות שלו; החברה אינה רק שלו"

אחרי שאיל וולדמן החליט למחוק את מניית מלאנוקס מהמסחר בבורסה בתל-אביב, בצעד שעורר סערה בשוק ההון המקומי, מגיע שלב התביעה. במכתב שנשלח אתמול (ג') לוולדמן ולחברי דירקטוריון מלאנוקס דורשים עורכי דין ממשרד מושקוביץ, סטיס, חיימוביץ ושות', בשם משקיע בשם אורי רובינזון, לבטל את ההחלטה על המחיקה מהמסחר.

לדברי עורכי הדין, ההחלטה למחוק את מניית מלאנוקס מהמסחר בישראל נובעת מרצון המוסדיים להפריד בין תפקידי היו"ר והמנכ"ל, אותם מילא וולדמן, וזוהי "פעולה פוגענית, חד-צדדית ורוחבית".

הם מסרבים לקבל את התירוצים הקלושים, לדבריהם, שסיפקה החברה לרצונה להימחק מהמסחר בתל-אביב: חיסכון בהוצאות, כפיפות למערכת דינים אחת של תקנות רישום ומתן אפשרות להנהלה להתמקד בעסקי החברה.

"אין חולק כי דירקטוריון מלאנוקס היה מחויב למנוע ממר וולדמן לממש את הקפריזות הילדותיות שלו ולהבהיר לו כי אסור בתכלית האיסור למחוק את מניית החברה בשל גחמות ומשחקי אגו, וכי החברה אינה רק של וולדמן, כי אם של בעלי המניות בכללותם... הדירקטוריון אישר לבצע את איומיו של וולדמן ולא לרסן אותו, תוך כדי שהדבר גרם, ואף יגרום בהמשך, לפגיעה קשה ואנושה בבעלי המניות של החברה", נכתב.

עוד טוענים עורכי הדין כי קבלת ההחלטה בדירקטוריון מהווה הפרה בוטה וחמורה של חובת הזהירות והנאמנות של הדירקטורים, כמו גם הפרה של חובת ההגינות של וולדמן.

בשולי הדברים מעירים עורכי הדין כי ההחלטה למחוק את מניית מלאנוקס מהמסחר גרמה מיידית לירידות שערים שגרעו מאות מיליוני שקלים משווי השוק של החברה; ודורשים מהדירקטוריון להורות באופן מיידי על ביטול ההחלטה למחיקת המניות מהבורסה בתל-אביב, לפרט את כל השיקולים שעמדו לפניהם בבואם להחליט על המחיקה ולפצות את בעלי המניות של הנזקים שנגרמו.

אם לא יעשו כן - משאירים עורכי הדין את האפשרות לתבוע אותם בתביעה ייצוגית.