תוכן שיווקי בחינם: מקדונלד'ס מככבת בסדרה חדשה ב-CBS

שילוב רשת המסעדות נעשה באופן עצמאי, אך CBS ביקשה אישור ממקדונלד'ס

סדרה חדשה העוסקת בעולם הפרסום בארה"ב, בשם "The Crazy Ones", עוררה בימים האחרונים דיון בברנז'ה המקומית, לאחר שהעלתה יחסים טעונים בין משרד פרסום לבין לקוח.

בסדרה שבה מככב רובין וויליאמס בתור פרסומאי, הוא נדרש תוך 24 שעות לתת מענה לסיטואציה שיווקית במקדונלד'ס - או שיאבד את התקציב. בסופו של דבר מציע וויליאמס לרשת מסעדות המזון המהיר לשנות את הג'ינגל המוכר ובמקומו לשדר שיר סקסי על בשר, בביצוע הזמרת קלי קלארקסון.

צופים רבים חשבו כי מדובר בתוכן שיווקי של מקדונלד'ס, אך מבירור הנושא עולה כי שילוב המותג היה החלטה של כותב הסדרה, וכי לא בוצע קשר מסחרי מול החברה.

עם זאת, ברשת CBS הודו כי נמסר למקדולנד'ס כי הם ישולבו בסדרה, וכי התקבל אישור למהלך. האישור היה כנראה חשוב במיוחד לרשת הטלוויזיה, מפני שרשת המסעדות היא אחת המפרסמות הגדולות שלה, עם הוצאה של יותר מ-70 מיליון דולר בשנה.

ממקדונלד'ס נמסר כי "הסכמנו למהלך מפני שהחברה הוצגה בהתאם לערכים שלה ושיקפה את הרצון שלנו לגרום הנאה לצרכנים".

יש לציין כי מבחינה משפטית אין חובה לקבל הסכמה מהמותג. על מנת שחברה תוכל לתבוע בבית המשפט לגבי אזכורים שלה בתוכניות וסרטים, היא תצטרך להוכיח כי המותג הוצג בצורה שקרית, וכי הדברים שנאמרו לגביו הוצגו כעובדות ולא כדעה. בנוסף תצטרך החברה להוכיח כי נגרם לה נזק עסקי משמעותי.

באחרונה עלה הנושא כאשר מותג הרכב יגואר כיכב בסיטואציה דומה בסדרה סדרה נוספת על עולם הפרסום - "מד מן". המותג לא הוצג בצורה מחמיאה, אך אנשי החברה החליטו שלא לנקוט הליכים משפטיים.

לדברי דובר החברה, "אנחנו צריכים להסכים גם עם קולות אחרים. זה לא תפקידנו לשלוט בדברים כאלה. אנחנו פשוט צריכים לפתח עור עבה".

במקום זאת הוחלט בחברה לצאת בקמפיין מיתוגי בדיגיטל שכלל דגמים משנות ה-60, ובכך הצליחו לעורר באזז חיובי סביב המותג.