המניה שזינקה ב-22% בבורסה עקב ניצחון על דיסני

Avesco שותפה לתביעה נגד וולט דיסני בארה"ב ■ הרווח העקיף הצפוי לתיא הוא כ-20 מיליון דולר

העדכון החיובי שפרסמה היום תיא השקעות שבשליטת עמי גניגר, על אודות תביעה בה היא מעורבת באופן עקיף, שלחה את מניית החברה לעליות דו-ספרתיות. תיא עוסקת בהפקת שידורי טלוויזיה ושירותים בתחום המדיה, ומחזיקה בכ-30% ממניות חברת Avesco.

זו האחרונה היא שותפתה של חברת סלדור (Celador), שהגישה תביעה נגד וולט דיסני. בחודש מארס האחרון דיווחה תיא כי Avesco צפויה לקבל כ-60 מיליון דולר מחלקה בתביעה, מה שגוזר לתיא רווח עקיף של 18 מיליון דולר.

היום עדכנה החברה כי Avesco קיבלה את חלקה בסכום התביעה, ובשל השפעות ריבית ושיעורי מס, הוא גבוה בכ-10% מהצפי שפרסמה.

סכום הזכייה טרם נרשם כהכנסה בדוחות Avesco ובדוחותיה של תיא. מדובר בתביעה של מאות מיליוני דולרים, הנוגעת לרווחים שרשמה דיסני בגין שידורי התוכנית "מי רוצה להיות מיליונר", שסלדור היא היוצרת שלה, והיא מתגלגלת בבתי המשפט האמריקאיים כבר שנים רבות. באחרונה קבע בית משפט פדראלי בארה"ב כי דיסני תשלם לסלדור 319 מיליון דולר.

קשיים בפעילות השוטפת

לצד הרווח החד פעמי מהתביעה, העדכון של Avesco מציג תמונה שלילית בנוגע לפעילותה השוטפת, והחברה מעריכה כי תוצאות הפעילות שתציג לשנה שתסתיים בסוף ספטמבר 2013 יהיו נמוכות מציפיות השוק.

Avesco, שמניותיה נסחרות בבורסה המשנית של לונדון (AIM) לפי שווי חברה של כ-60 מיליון ליש"ט, מספקת באמצעות מספר חברות ציוד ושירותים לאירועים ולענפי השידור והבידור, תמיכה טכנית לכנסים, אירועי ספורט, מופעי מוסיקה ותוכניות טלוויזיה.

החברה מעדכנת כי אמנם פעילותה ברבעון הראשון של השנה משקפת שיפור לעומת הרבעון הקודם, אך היא מציינת כי השווקים בהם היא פועלת נותרו קשים, "עקב לחצי תמחור תחרותיים וראות מוגבלת". עוד ציינה Avesco כי "העלייה בביקוש שלאחר אירועי האולימפיאדה בשוק הבריטי, איטית מהמצופה, במיוחד בתחום האירועים הגדולים. עסקי החברה בגרמניה סבלו מתנאי שוק קשים ומעזיבת מספר אנשי מפתח, כך שארגון ההנהלה מחדש יצריך עלויות נוספות".

הצפי של Avesco לשנת 2014 אופטימי יותר, והיא מעריכה כי תיהנה מתרומה משמעותית של מספר אירועי ספורט גדולים בעולם, בהם המונדיאל בברזיל ואולימפיאדת החורף ברוסיה.