העליות אתמול בביוקנסל - תוצאה של ידיעה פיקטיבית

הסיבה לעליות והירידות אתמול במניית ביוקנסל נטועה בהתרחשות באחד מפורומי הביומד הפעילים באינטרנט

מניית חברת ביוקנסל המפתחת תרופה לסרטן, עלתה אתמול בסוף יום המסחר 6.5% ללא הודעה, והיום תיקנה בירידה חדה של 5% עם תחילת המסחר. הסיבה לעליות והירידות הללו נטועה בהתרחשות באחד מפורומי הביומד הפעילים באינטרנט.

בשעה 16:00 העלה אחד הגולשים בפורום קישור להודעה לעיתונות הלקוחה לכאורה מאתר yahoo finance, המודיעה כי ביוקנסל חתמה על עסקת מסחור. אלא שבהמשך, אחרי סגירת המסחר, הסתבר כי הידיעה פיקטיבית וכלל לא פורסמה באתר yahoo finance.

מחזור המסחר במניה עמד אתמול על 930 אלף שקל, רובו בחצי שעת המסחר האחרונה. זהו מחזור גבוה מן הרגיל במניה.

יצויין כי ביוקנסל אכן הודיעה בעבר כי היא נמצאת במגעים למסחור התרופה שלה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. אמנם בתחילת השנה דיווחה על מגעים ראשוניים יחסית, אך מגעים ראשוניים יכולים להבשיל בתקופה כזו. ואולם, ההודעה לעיתונות לא הייתה ולא נבראה ובסביבת ביוקנסל הכחישו כי תוכננה כעת או בזמן הקרוב כל הודעה כזו.

יצויין כי זו לא הפעם הראשונה שבה ידיעה פיקטיבית המפרסמים גולשים בפורומים של משקיעים באינטרנט, מטעה את המשקיעים. לפני כחצי שנה פורסמה ידיעה הלקוחה לכאורה מ"גלובס" באתר "ספונסר", לפיה גספרום הרוסית מבקשת לרכוש את גבעות עולם. לאחר שהתגלה כי הקישור בכתבה אינו באמת מוביל לידיעה מקבילה באתר "גלובס", התבררה התרמית וההודעות הרלוונטיות הוסרו מן האתר. גבעות הגישה בעניין תלונה לרשות ני"ע.