מרידור: "גז ל-30 שנה? מי יודע אם תהיה מדינה בכלל?"

שאול מרידור אמר את הדברים בדיוני ועדת הצמח על יצוא הגז מישראל ■ שלי יחימוביץ': "אני רוצה לחשוב שזו היתה בדיחה"

"15, 20 שנה זה מעל ומעבר... היום אני אקנה גז ל-30 שנה? מה אני השתגעתי? אני יודע מה יהיה בעוד 30 שנה? אני לא יודע אם תהיה מדינה". את המשפט הזה אמר שאול מרידור, בנו של השר לשעבר דן מרידור וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, במהלך הדיונים של ועדת צמח לבחינת סוגיית יצוא הגז מישראל.

הדברים נחשפו עם פרסום הפרוטוקולים של הוועדה שלשום. אימרה זו של מרידור מבטאת את עמדת משרד האוצר, התומך בהגדלת מכסות הגז לייצוא.

"המשפט הזה הושחר כשפורסמו הפרוטוקולים, אבל שוחזר", כתבה היום (ה') יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה. "אני מכירה את שאול מרידור. הוא איש טוב ומוכשר, קצין במילואים. ניאו-ליברל בהשקפת עולמו. אני רוצה לחשוב שזו היתה בדיחה. שהוא לא באמת חושב שעוד 30 שנה אולי לא תהיה לנו מדינה, ובגלל המחשבה הזאת הוא גם ממליץ שלא לקחת בחשבון את הדורות הבאים כשאנחנו מקבלים החלטות דרמטיות. אבל פעמוני אזעקה צלצלו אצלי, כי את המשפט הזה יצא לי לשמוע בעבר גם מפי אחרים, בגרסאות שונות. תמיד כחצי בדיחה, תמיד לא בפומבי, תמיד בדיונים כלכליים שבהם זה או המדינה או ההון. תמיד כשזה על העתיד שלנו, של המדינה, של הילדים שלנו.

"תמיד הבדיחה הזאת מגיעה כשעל הפרק הפרטה בלתי חוזרת של נכסי מדינה היסטוריים, קרקעות, משאבי טבע. בואו נפריט מהר, בואו נייצא מהר הכל, בואו נמכור הכל, ממילא מי יודע אם נחיה עד אז. אם תהיה בכלל מדינה. אחרינו המבול. זו תפיסה הרסנית, צינית, מסוכנת, אנטי חברתית, אנטי ציונית. אני מאוד מקווה שלא היא זו שעומדת, באיזשהו מקום, בבסיס ההחלטות הכי דרמטיות שמתקבלות כאן".

כמה גז ישראל צריכה
 כמה גז ישראל צריכה

כל הגז הזה
 כל הגז הזה