ארדן מאיץ השוק הסיטונאי: יפרסם רשימת השירותים

משרד התקשורת מבקש לייצר ודאות ואמון מצד המפעילים שהנה השוק החדש מוקם ■ הרשימה תכלול שימוש בתעלות התקשורת של בזק והוט

משרד התקשורת הולך לייצר ודאות למפעילים לקראת יישומו של שוק סיטונאי, ובקרוב הוא עומד לפרסם רשימה של שירותים שייכללו ברשימת השירותים שלגביהם השוק הסיטונאי יתייחס.

מדובר על רשימה שפחות או יותר חופפת לרשימה שהכינה בזמנו ועדת חייק שהמליצה על הקמתו של שוק סיטונאי, והיא תכלול שירותים שיאפשרו לספקיות האינטרנט להשתמש בתשתיות של החברות בזק והוט באופנים שונים.

מדובר על רשימת שירותים הנדסיים שיפרטו שיטות שונות ואופני חיבור לרשתות של בזק והוט על ידי כל ספק אינטרנט שירצה. בשלב הראשון השוק הסיטונאי יכלול את השירות הבסיסי ביותר שנקרא ביט סטרים אקסס, ולפיו ספק האינטרנט פשוט קונה את הקו ללקוח.

בנוסף, הרשימה תכלול שירותים שיאפשרו שימוש בתעלות של בזק, כך שאם מפעיל מסוים רוצה להניח תשתית משלו דרך תעלות התקשורת של בזק או הוט הוא יוכל לעשות זאת. כנ"ל גם לגבי הצבת ארונות תקשורת של ספקיות האינטרנט לצד ארונות התקשורת של בזק והוט.

מפעיל שירצה להרחיב את הגישה ללקוח ולהתחבר לארונות התקשורת של בזק באמצעות תשתית משלו, יוכל לעשות זאת וחברת התשתית לא תוכל למנוע זאת ממנו.

מטרת פרסום השירותים היא להביא להגברת הוודאות לגבי תוכניות משרד התקשורת להקמת שוק סיטונאי שבו כל מפעיל שירצה יוכל להתחבר לרשת בזק או הוט ולספק דרכה שירותי ללקוחותיו בצורה ישירה ובלי שבזק מעורבת בתהליך.

לאחר פרסום רשימת השירותים קודם השלב הבא לגבי השוק הסיטונאי שיהיה השימוע בעניין העלויות של השירותים, כלומר כמה ישלמו ספקיות האינטרנט לבזק והוט תמורת השימוש בקו נחושת לבית הלקוח, והדבר צפוי לקרות בשבועות הקרובים.