רש"ת: 3 מיליון נוסעים צפויים לעבור ביולי-אוגוסט בנתב"ג

היעדים המועדפים השנה על הנוסע הישראלי הם ארה"ב, יוון, צרפת, איטליה וטורקיה ■ מחר וביום שישי הבא תופסק הפעילות בטרמינל 3 בין 12:00-19:00

3 מיליון נוסעים צפויים לעבור במהלך חופשת הקיץ (יולי-אוגוסט) בנתב"ג - כך מעריכים היום (ה') ברשות שדות התעופה (רש"ת).

על-פי רש"ת, 1,538,127 נוסעים מתוך ה-3 מיליון צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חודש יולי ו-1,645,000 באוגוסט בכ-19,000 טיסות.

היעדים המועדפים השנה על הנוסע הישראלי הם ארה"ב, יוון, צרפת, איטליה וגם טורקיה - אם כי לא ברור האם מדובר בחניית ביניים בטורקיה או בנחיתה סופית לנופש במדינה הסובלת בימים האחרונות ממהומות אלימות.

הפסקת פעילות זמנית בטרמינל 3

יצוין כי מחר וביום שישי בעוד שבוע תופסק הפעילות בטרמינל 3 (לראשונה מאז נפתח) בין השעות 12:00-19:00, לצורך הרצה של מערכת HBS חדשה לבידוק ביטחוני אוטומטי של כבודת הנוסעים.

במהלך ההרצה הראשונית תיבדקנה מספר שיא של מזוודות בשעה - פי שניים מהקיבולת השעתית של מערכת המיון בנתב"ג. כמו כן תיבדק הפעילות המשולבת של מערכות השינוע המיון והביטחון, תוך בדיקת עמידתן בעומסים בקיבולת שעתית גבוהה. כל חטיבות נתב"ג ישתתפו בהרצת המערכת, כאשר כל חטיבה תבצע את הבדיקות בתחומה.

RYANAIR: נטיס יותר תיירים לנתב"ג

בתוך כך, יצוין כי חברת הלואו-קוסט האירית RYANAIR הודיעה כי בכוונתה להגדיל משמעותית את מספר התיירים שתטיס לנתב"ג.

"נביא לישראל כ-4-5 מיליון תיירים בשנה. ריינאייר הצליחה להגדיל משמעותית את מספר התיירים ב-28 מדינות ברחבי אירופה והעולם, ואנו מתעקשים לעשות כך גם בישראל", אמרו אתמול (ד') נציגיה סמנכ"ל בכיר של החברה, מייקל קוולי, והמנהלת האחראית על נתיבי תעופה, קייט שרי, שנועדו (בנפרד) עם שרי התיירות והתחבורה.

שר התיירות, עוזי לנדאו, אמר לנציגי החברה כי הוא תומך בכניסת חברות לואו-קוסט חשובות כדוגמת RYANAIR לישראל, וכי יבדוק את כל האפיקים לטובת קידום הדבר.

"אפעל ככל יכולתי על מנת לקדם זאת. חברות הלואו-קוסט יהפכו את ישראל לנגישה הרבה יותר עבור האירופאים ויגדילו משמעותית את מספר התיירים המגיעים אלינו מאירופה ומרחבי העולם".