שלל המלצות לסופ"ש: מהפנינג ענק ועד פסטיבל האוכל

כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש: הפנינג בנמל ת"א ינסה לשבור שיא גינס, אירוע מחווה למשורר יאיר הורוביץ כ-25 שנה לאחר מותו, פסטיבל אוכל חקלאי במועצות שקמה ובשור בצפון הנגב ועוד

הפנינג

קפה ג'ייקובס בנמל ת"א

מה: מה משותף לנלסון מנדלה, אלביס פרסלי ושמעון פרס? שלושת האייקונים זכו שייצרו דיוקן שלהם מכוסות קפה, ובנוסף לשלל מעשיהם ותואריהם זכו לשבור גם שיא גינס. השבוע יוצרה מוזאיקת ענק מכוסות קפה בדמות דיוקנו של הנשיא פרס, בניסיון לשבור את שיא גינס בתחום. לצד מוזאיקת הענק שנבנתה במקום, יתקיימו מגוון פעילויות פתוחות לקהל הרחב - סדנאות ציור עם קפה, הצגות לילדים, ויפעל בית קפה שהכנסותיו קודש לעמותת "דן אב-שלום", הפועלת לשיקום ושילוב נפגעי נפש בקהילה.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שישי (6-7 בחודש), נמל ת"א. שעות פעילות: חמישי - 17:00-23:00, שישי - 10:00-16:00, ולילדים: 12:00-16:00.

שירה

מחווה ליאיר הורוביץ

מה: כ-25 שנה עברו מאז מותו של המשורר הרומנטיקן יאיר הורוביץ. חבריו הקרובים וחבריו ל"שולחן גולי כסית", הנפגשים מדי שישי יותר מ-44 שנה, מעלים מחר (ו') ערב לזכרו. העורך הספרותי מנחם פרי, שערך רבים מספריו של הורוביץ, השדרן והשחקן אלכס אנסקי ואחרים, יקריאו משיריו וישוחחו על שירתו ואודותיו. חובבי שירה, משוררים צעירים, וכלל הציבור הרחב, מוזמנים להקשיב, להכיר מחדש ולהוקיר אדם ששיריו הם צוואתו.

מתי, איפה וכמה: שישי (7 בחודש), דילנס ארט קפה, פרישמן 22, תל-אביב. הכניסה חופשית.

טנגו וקלאסי

יסמין לוי עם תזמורת נתניה

מה: בשני תהיה ההזדמנות האחרונה לצפות במופע המשותף של זמרת הלאדינו והפלמנקו הנפלאה יסמין לוי עם תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. לוי זוכה בשנים האחרונות לקריירה מסחררת בתחום מוזיקת העולם בחו"ל, והקליטה עד כה חמישה אלבומים בסגנונות השונים שבהם היא שרה. בתוכנית עם תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית, תבצע לוי עיבודים חדשים לעשרה שירי טנגו. אל התזמורת יצטרפו נגני בנדוניאון וגיטרה פלמנקו. על הקונצרט ינצח ירון גוטפריד, מנהלה המוזיקלי היוצא של התזמורת.

מתי, איפה וכמה: שני (10 בחודש), 20:30, היכל אמנויות הבמה הרצליה. מחיר: 160-100 שקל.

אמנות 1

ונשמרתם לנפשותיכם על הדרך

מה: תערוכת כרזות בנושא בטיחות בדרכים נפתחת הערב בגלריה "החלונות" שבקניון עזריאלי. את הכרזות בתערוכה יצרו סטודנטים לצילום ולתקשורת חזותית מהאקדמיות המובילות בארץ, וכן מעצבים גרפיים שהשתתפו בתחרות "על הדרך", ביוזמת עמותת אור ירוק והתאחדות המעצבים הגרפיים. לתחרות הוגשו כ-200 עבודות, ועלו לגמר 40 יצירות שנשפטו על-פי ערכן האמנותי וכן מההיבט של איכות הביטוי לנושא הבטיחות בדרכים. לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, התערוכה כבר הפכה למסורת והיא מתקיימת השנה בפעם החמישית.

מתי, איפה וכמה: גלריה "החלונות" קניון עזריאלי ת"א, קומה 3, הכניסה חינם בכל שעות פעילות הקניון, עד 31.6.

פסטיבל אוכל

"מהשדה לצלחת"

מה: במועצות שקמה ובשור בצפון הנגב מתקיים פסטיבל אוכל חקלאי המתבסס על גידולי האזור - ירקות, עשבי תיבול שמן זית וגבינות, תחת הכותרת "מהשדה לצלחת". ביישובי המועצות יתקיימו סדנאות בישול אינטימיות, ארוחות עשירות, שוק איכרים, ועוד חוויות חקלאיות-קולינריות לכל המשפחה, לחיזוק ההיכרות עם התהליך שעוברים גידולי השדה בדרך לצלחת שלנו. בשישי יתקיימו סיורים מודרכים לפינות חמד קולינריות, במסע של טבע וטעימות. יציאה מבית קמה ומצומת יד מרדכי. בשבת יתקיימו פעילויות במספר מוקדים, בהן: שוק איכרים בקיבוץ ניר-עם והצגה לילדים "אליעזר והגזר".

מתי, איפה וכמה: שישי-שבת (7-8 בחודש), צפון הנגב. פרטים מלאים, הזמנות והרשמה באתר הפסטיבל: www.habsor.co.il.

אמנות 2

עשור למוזיאון אשדוד לאמנות

מה: מוזיאון אשדוד לאמנות חוגג עשור ומציג לראשונה את התערוכה השנתית של האמנים הזוכים בפרסי משרד התרבות והספורט בתחומי אמנות ועיצוב. בתערוכה יוצגו 36 עבודות של אמנים זוכי הפרסים ב-2012. מדי שנה מוצגת התערוכה במוזיאון אחר ברחבי הארץ, הפעם הוחלט לקיימה באשדוד כפרס על איכות הפעילות במוזיאון בעשור לקיומו. התערוכה מציגה את היצירות של זוכי הפרסים מבלי חלוקה היררכית לקטגוריות, תוך יצירת זיקה והקשרים הדדיים בין היצירות.

מתי, איפה וכמה: מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונרט, דרך ארץ 8. ג', ד', ה' 10:00-16:00, ב' 10:00-20:00, ו', שבת 10:30-13:30. מחיר: 15-30 שקל.

קולנוע

פסטיבל אקולנוע 2013

מה: פסטיבל "אקולנוע", פסטיבל סרטים עם אג'נדה סביבתית, שם לעצמו השנה את השמירה על הים כנושא מרכזי. המאבק על השמירה על חופי הים, על ניקיון מי הים ועל החיים במצולותיו, הופך קשה עד בלתי אפשרי משנה לשנה, והסרטים המרתקים בפסטיבל ממחישים עד כמה הרסני הוא כוחם של תאגידים ולאילו אסונות גורמים קידוחי גז ונפט, הזרמת שפכים מזהמים, בנייה על החוף וזיהומי נחלים מעינות וימיות. הפסטיבל יתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ ממחר ועד ה-15 ביוני. בפסטיבל יתארח הבמאי והצלם התת-מימי הקנדי רוב סטיוארט (עבד רבות עם ערוץ "דיסקברי" ועם ה-"BBC"), ולימים אקטיביסט לוחמני למען איכות הסביבה. סטיוארט יספר על המאבק הארוך שהוא מנהל למען שמירה על הסביבה הימית, ויקרין שניים מסרטיו האחרונים: "ים כרישים", החושף את הרג הכרישים סודי בשמורת טבע ימית, ו"מהפכה". עוד סרט עלילתי המספר על מאבק בתאגידים וברשות המקומית הוא "אדמה מובטחת" של הבמאי זוכה האוסקר גאס ואן סנט. הסרט, בכיכובו של מאט דיימון, אודות מורה חדור אידיאלים בעיירה אמריקנית שכוחת אל, המוביל מאבק נגד עסקת ענק הנרקמת בין תאגיד חזק לבין ראשי העיירה.

מתי, איפה וכמה: שישי עד שבת (7-15 ביוני), סינמטקים ברחבי הארץ. מחיר: 25-38 שקל.