שר השיכון: מענק בגובה 100 אלף שקל לרוכשי דירות בירושלים

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד בו ביקש מהם לדאוג להוראות מעבר לטיפול במענק ירושלים, לאור פניות רבות של אזרחים בנ

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד בו ביקש מהם לדאוג להוראות מעבר לטיפול במענק ירושלים, לאור פניות רבות של אזרחים בנושא.

מענק ירושלים ניתן לזכאים בהתאם לסעיף 6ג לחוק הלוואות לדיור ונמצא בתוקף החל מה-5 למאי 2013. המענק ניתן בעקבות תיקון משנת 2001 לחוק הלוואות לדיור שהיה בתוקף במשך פחות מחודשיים בשנת 2001, ומאז הוקפא התיקון לחוק פעם אחר פעם באמצעות חוק ההסדרים.

בישיבת הממשלה מיום 13 למאי 2013 הוחלט על ביטול התיקון לחוק הלוואות דיור בחקיקה, והשבוע עבר הביטול בקריאה ראשונה בכנסת.

יחד עם זאת, רוכשי דירות בירושלים שרכשו מאז ה-5 למאי השנה את דירותיהם פונים בבקשה לקבל את המענק ובהיעדר תקצוב (לאור העובדה שתקציב המדינה טרם עבר) לא ניתן להיענות לבקשתם, והמוסדות הבנקאיים אינם מאפשרים לרוכשים לקבל כדין את המענק, בגובה של כ-100 אלף שקל.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי השר אריאל הציע לראש הממשלה ושר האוצר להכין הוראות מעבר לטובת מענק ירושלים עד לתאריך ה-31 לדצמבר 2013, כנדרש על פי מינהל תקין על מנת שניתן יהיה להעניק את הסיוע לזכאים, כל עוד התיקון לחוק בתוקף.