הפועלים דורש מאלביט הדמיה 213 מיליון שקל תוך שבוע

החברה: "התנהגות הבנק תמוהה; העדפת פירעון מיידי במקום הסדר פירושה נזק לכל הצדדים"

בנק הפועלים, המנוהל בידי ציון קינן, מסיר את הכפפות במאבק מול הנושים האחרים באלביט הדמיה. אלביט דיווחה היום כי הבנק דורש פירעון של החוב כלפיו, שנאמד בכ-213 מיליון שקל, בתוך שבעה ימים.

לטענת הבנק יש לו כמה עילות להעמדת החוב לפירעון מיידי: הראשונה, היא שהחברה לא העבירה תשלום בגין ההלוואה, בהיקף של כ-57 מיליון שקל, בסוף חודש מארס; השנייה היא שהחברה הפרה כמה התניות פיננסיות שאליהן התחייבה בהסכם ההלוואה. זיסר עצמו חייב לבנק הפועלים כמיליארד שקל בחברת אירופה ישראל הפרטית, שבאמצעותה הוא שולט באלביט הדמיה.

בנק הפועלים עדכן כי שיעבד לטובתו פיקדון של החברה, בהיקף של כ-29 מיליון שקל, כנגד ההלוואה. בגין הלוואה זו משועבדות לבנק הפועלים 86 מיליון מניות של החברה הבת פלאזה סנטרס (כ-29% מההון) ששוויין נאמד בכ-120 מיליון שקל, מניותיה של אלביט הדמיה באלביט קמעונאות, ותקבולים עתידיים מחטיבת בתי המלון, בהיקף של כ-44 מיליון שקל. הבנק איים כי אם ההלוואה לא תוחזר לו בתוך שבעה ימים, הוא יממש את השעבודים שניתנו לו.

שתי הצעות הסדר

המהלך של הבנק מגיע יממה לאחר שהתפרסמה חוות הדעת של המומחה לבחינת הסדר החוב שמינה בית המשפט, רו"ח רוני אלרואי. היקף החוב של אלביט הדמיה למחזיקי האג"ח נאמד בכ-2.5 מיליארד שקל, ועל הפרק עומדות שתי הצעות להסדר חוב. הראשונה היא של החברה עצמה, ביחד עם קרנות יורק ו-DK, והצעה שנייה גובשה על-ידי מחזיקי האג"ח הארוכות של החברה.

להערכת אלרואי, ההסדר שהציעה החברה יביא להחזר בשיעור של 76% מהחוב למחזיקי האג"ח, בעוד שההסדר שהם הציעו יביא להחזר של 57% בלבד. לחוות הדעת של אלרואי צורפה הערכה של פרופסור אמיר ברנע, שלפיה במצב של פירוק החברה, ההחזר למחזיקי האג"ח יסתכם ב-26% בלבד.

באלביט הגיבו היום להודעה של בנק הפועלים, ואמרו כי "התנהגות הבנק תמוהה, וזאת לאור חוות דעתו הסדורה של מומחה ביהמ"ש, אשר תומכת בריקברי ובהחזר גבוה לבעלי האג"ח, וביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה לאחר ההסדר.

"העמדה לפירעון מיידי של ההלוואה, במקום לאפשר להסדר לצאת לדרך, פירושה נזק לכל הצדדים המעורבים - בעלי האג"ח, נושים אחרים, בעלי המניות של החברה ואף הבנק בעצמו, הן כנושה של החברה והן של בעל השליטה".