פיינורד, בארסה, ליברפול: הקבוצות עם הכי הרבה נציגים ביורו

הכוכבים הכי גדולים של הכדורגל האירופי לא נחתו בישראל לכבוד הטורניר, אבל אלו שכן הגיעו מועסקים על-ידי כמה מקבוצות הפאר של היבשת

הכוכבים הגדולים ביותר של הכדורגל האירופי לא מגיעים בדרך כלל לטורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות, משתי סיבות עיקריות: או שהם אינם עומדים בקריטריון הגילאים, או שהם מסופחים לסגלים של הנבחרות הבוגרות. ועדיין, אלו שכן נחתו בישראל ליורו 2013 מועסקים בכמה מהמועדונים המוכרים ביותר ביבשת - אבל מי הם אותם מועדונים ואיך מתפלגת החלוקה ביניהם?

ובכן, הקבוצה ששולחת הכי הרבה שחקנים לטורניר היא פיינורד רוטרדהאם ההולנדית - שישה בסך הכל. חמישה מהם משתייכים לסגל הנבחרת ההולנדית הצעירה, אחד לנורבגית. הבכיר מביניהם הוא ג'ורדי קלאסי, קשר אחורי, שרשם השנה 33 הופעות ליגה בפיינורד שסיימה שלישית בליגה ההולנדית.

הקבוצה השנייה הכי מיוצגת ביורו 2013 היא בורוסיה מנשנגלאדבך הגרמנית - חמישה שחקנים בסך הכל, מהם שלושה גרמנים, נורבגי אחד, כשהמוכר ביותר הוא דווקא הולנדי - לוק דה יונג. מנשנגלאדבך רכשה את דה יונג בקיץ שעבר מטוונטה תמורת 12 מיליון אירו.

גם מועדון הפאר האנגלי ליברפול שולח חמישה נציגים ליורו בישראל: פאביו בוריני האיטלקי; ג'ונג'ו שלבי, אנדרה וויסדום, ג'ורדן הנדרסון וג'ק רובינסון האנגלים (האחרון הושאל בסוף העונה החולפת לוולבס מליגת המשנה באנגליה).

שלוש קבוצות יכולות להתגאות בארבעה שחקנים שכל אחת שלחה ליורו בישראל. בראשן ברצלונה: המועדון הקטאלוני מיוצג בטורניר על-ידי ארבעת שחקני הנבחרת הספרדית, טיאגו אלקנטרה, כריסטיאן טייו, מארק ברטרה ומרטין מונטויה. גם למולדה הנורבגית ולפרייבורג הגרמנית 4 שחקנים כ"א ביורו 2013.

אגב, הקבוצה מליגת העל הישראלית עם הכי הרבה נציגים היא מכבי חיפה - איל גולסה, טאלב טוואטחה ואלון תורג'מן.