לאומי: ממליצים על חשיפה גבוהה לסקטור האנרגיה

כלכלני הבנק מציינים בסקירתם השבועית כי "הורדות הריבית האחרונות צפויות לספק רוח גבית למדדי המניות אך העלייה בהיקף המסים הישירים והעקיפים עלולה לפגוע בתוצאות החברות"

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי מגמת המסחר בשוק המקומי תושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים כאשר התקציב המקומי המתגבש עלול להעיב על תוצאות החברות. בבנק לאומי סבורים גם כי השקל עשוי להמשיך ולהתחזק בשל תחילת הפקת הגז וממליצים על חשיפה לסקטור האנרגיה.

"הורדות הריבית האחרונות, אשר הביאו לירידה נוספת באטרקטיביות ההשקעה במוצרים סולידיים, צפויות לספק רוח גבית למדדי המניות ולהמשיך ולתרום לתיאבון הסיכון של המשקיעים", נכתב בסקירה של לאומי. "מנגד, התקציב המתגבש עלול להעיב על תוצאות החברות הן כתוצאה מהעלייה בהיקף המיסים הישירים והן כתוצאה מההשפעה האפשרית של העלאת המיסים העקיפים על הביקושים".

בלאומי התייחסו בהרחבה להשפעה הצפויה של המלצות ועדת צמח על סקטור האנרגיה. "נזכיר כי מבחינת השותפויות המחזיקות בזכויות ב"תמר" וב"לוויתן", הקטנת מכסות הייצוא מתורגמת לירידה בשווי המאגרים, שכן שוויים הכלכלי של מאגרי הגז נובע מהיוון תזרימי המזומנים העתידיים לנבוע מהם".

לפיכך, בלאומי מציינים כי "להחלטות הסופיות שיאושרו תהיה השפעה מהותית על כדאיות ההשקעה בפיתוח המאגרים, כמו גם על שיתופי פעולה פוטנציאליים עם חברות אנרגיה זרות (לדוגמא, עסקת וודסיד). להערכתנו, למרות אי הודאות הרגולטורית המשפיעה על הענף בעת הנוכחית, אנו ממליצים להיחשף לענף במשקל הגבוה ממשקלו".

לגבי שוק המט"ח כלכלני הבנק טוענים כי "תנועות ההון הנכנסות והשפעת תחילת הפקת הגז בישראל צפויות להביא ללחצים לתיסוף שערו של השקל. מאידך, פעולותיו של בנק ישראל מצביעות על מחויבותו למניעת התחזקות זו".