הבצורת נשברה: קדימהסטם גייסה 20.4 מיליון שקל בהנפקה

ההנפקה בוצעה במחיר המינימום ■ את ההנפקה הובילה רוסאריו קפיטל

חברת קדימהסטם המפתחת רקמות חיות מבוססות על תאי גזע, לתחום בדיקת התרופות ובעתיד אולי גם לתחום ההשתלה, גייסה ביום חמישי 20.4 מיליון שקל, בהנפקה הראשונית הראשונה שנערכה בבורסה בתל אביב מאז סוף 2011.

החברה הנפיקה חבילה של מניות ואופציות לפי מחיר של 6.6 שקל למניה (מחיר אפקטיבי של 5.3 שקל למניה). זהו מחיר המינימום שביקשה, והוא משקף לה שווי של 88 מיליון שקל.

את ההנפקה הובילה רוסאריו חיתום והצטרפו אליה גם דיסקונט חיתום והנפקות בע"מ ומנורה מבטחים חיתום וניהול בע"מ. החתמים רכשו מניות ואופציות בסכום של 3.2 מיליון שקל בהנפקה. לרוסאריו ניתנו עוד אופציות בשווי של של 456 אלף שקל.

מעניין לראות כי מבין שתי הנפקות הביומד שיועדו לשבועיים האחרונים - קדימהסטם ונוירוניקס - נרשמה בסופו של דבר הצלחה דווקא להנפקה של קדימהסטם. זאת, אף שהיא חברת הביוטק החדשנית יותר, הפחות פשוטה להבנה והרחוקה יותר מן השוק. היא גם שייכת לתחום תא הגזע, שהוא אמנם פופולארי מאוד בבורסה הישראלית, אך גם חטף השבוע מכה עם עצירת ניסוי של חברת פלוריסטם.

ככל הנראה העניין קשור הן בהישגים קודמים של בכירי קדימהסטם - מייסד החברה פרופ' מישל רבל כבר הביא תרופה לשוק ומנכ"ל החברה יוסי בן יוסף היה בעבר משקיע בולט בתחום הביוטק - וכן ייתכן והמשקיעים התרשמו מהסכמים שחתמה קדימהסטם בתחום פיתוח תרופות.

לקדימהסטם הסכם פיתוח משותף עם חברת מרק סרונו ועם עוד שותף ששמו לא נחשף. היא אמנם לא רשמה הכנסות ב-2012, אולם ציינה כי יש לה הכנסות נדחות במסגרת הסכם הפיתוח, בהיקף של 50 אלף דולר, שאמורות להירשם ברבעון השני של 2013.

הערכת שווי מבית ווריאנס שבוצעה טרם סגירת הדו"חות של 2012, גרסה כי קדימהסטם תרשום ב-2012 הכנסות של 2.8 וכי היא עשויה לרשום כבר ב-2013 הכנסות מרשימות ביותר - 13.6 מיליון דולר, אולם כרגע צבר ההזמנות של החברה אינו משקף הכנסות בגובה הזה. ייתכן כי גם קשרים קודמים של בכירי החברה עזרו להביא אל ההנפקה משקיעים ששילמו את הסכום הראשוני.

קדימהסטם יצאה לגיוס כשהיא נושא הערת עסק חי - מצב לא נדיר לחברות מו"פ שמגיעות לבורסה בשלב זה של חייהן. היא הפסידה 10 מיליון שקל ב-2012 ואין להניח כי היקף ההפסד הזה ישתנה מהותית עד שיחלו להיכנס סכומים משמעותיים במסגרת ההסכמים עם חברות התרופות. החברה התנהלה מיומה הראשון כחברה גדולה ומקצועית בתחום תאי הגזע וככזו יש לה מעבדות על פי שטח נרחב וכ-30 עובדים - ולכך יש עלויות.

חלק מן הסכום שגייסה קדימהסטם יועבר לכיסוי של חובות עבר, ערבות לשכירת מבנה המעבדות וכן למענקים להנהלה - כ-3 מיליון מתוך תמורת ההנפקה. החברה מסרה כי תצטרך הנפקה נוספת כדי להשלים את תוכנית המו"פ שלה.