מהו כלי התחבורה בו משתמשים 2,535 עובדי הרכבת הכי הרבה? דווקא המונית. מסתבר כי למרות שהם נהנים משימוש חינם ברכבת, תגיע ההוצאה של העובדים ב-2013 לסכום-עתק של כ-22 מיליון שקל על נסיעה במוניות, זינוק שנתי של 5 מיליון שקל - כך מדווחים ב"ידיעות אחרונות".
בחלק מהמקרים העדיפו העובדים לנסוע במונית עד הבית מאשר לעלות על הרכבת.
מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, החליט לקצץ במוניות לעובדים, ובעקבות זאת הוגשה ביום חמישי בקשה לבית הדין למנוע את המהלך. בית הדין לא הוציא צו במעמד צד אחד וקבע דיון להיום (א').
השימוש במוניות לא היה הכרחי עבור עובדים רבים, ולעתים אף עמד בסתירה לתנאי ההסכם הקיבוצי שבין ההנהלה לעובדים. כמה עובדים אף הוציאו יותר מ-10,000 שקל בחודש, כל אחד, על מוניות.
להערכת החברה, אם יפעלו לפי ההסכם הקיבוצי, עלות המוניות תגיע לכ-8 מיליון שקל בשנה - 14 מיליון שקל פחות מההוצאה הצפויה השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.