דיווח: טבע התבלבלה באריזות תרופות בצרפת - בן 80 מת

(עדכון) - מדובר בתרופה בשם Zopiclone ששווקה בטעות באריזות של התרופה furosemide ■ ככל הנראה, האדם מת כתוצאה מהצטברות נוזלים שהובילה לקריסת הריאות ודרכי הנשימה בגופו ■ טבע: "בוחנת את נסיבות המקרה על מנת לקבוע האם ניתן לבסס קשר בין האירועים"

טבע מסתבכת בצרפת: חברת התרופות הישראלית אספה מהמדפים תרופה לטיפול בנדודי שינה ששווקה בטעות באריזות של תרופה לאי-ספיקת לב - כך דווח בסוף השבוע התקשורת בצרפת. בינתיים, העיתון "לה-פיגרו" מדווח על אדם בשנות ה-80 לחייו ממארסיי, שמת בעקבות נטילת הכדורים.

החברה אספה את האריזות הבעייתיות מהמדפים לבקשת סוכנות התרופות בצרפת (ANSM). מדובר בתרופה בשם Zopiclone ששווקה בטעות באריזות של התרופה furosemide.

לפי טבע, הטעות התגלתה ע"י רוקח לאחר שמטופל אחד שנטל את התרופה סבל מעייפות חריגה. בדיקה של הנושא העלתה כי מדובר בשתי אריזות בעייתיות, אותן אספה החברה.

טבע קראה למטופלים הנוטלים את התרופה furosemide להפסיק ליטול אותה ולהחזיר אותה לרוקח כדי לקבל את התרופה האמיתית.

אלא שכאמור, העיתון "לה-פיגרו" מדווח כי גבר בשנות ה-80 לחייו מת הלילה לאחר שנטל במשך מספר ימים את התרופה Zopiclone בטעות, מתוך האריזה של ה-furosemide. הרשויות בצרפת פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות המקרה ויבצעו ניתוח של הגופה. ככל הנראה האדם מת כתוצאה מבצקת בריאות.

מטבע נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מקומי שהתרחש בצרפת. יצוין, כי על סמך התחקיר הראשוני התקלה שאותרה מוגבלת לשתי אצוות של התרופה. על רקע הפרסומים באשר לפטירתו של אדם מבוגר במרסיי צרפת, כתוצאה מהמקרה, אנו מבקשים להבהיר כי טבע בוחנת את נסיבות המקרה על מנת לקבוע האם ניתן לבסס קשר בין האירועים".