יצא בזול: עבודות שירות למוטי מלכה שהורשע בהטרדה מינית

ראש עיריית קריית מלאכי הורשע בהטרדה מינית, מירמה והפרת אמונים ■ בנוסף חויב מלכה לשלם פיצוי בסך 30 אלף שקל לכל אחת משתי המתלוננות נגדו

בית משפט השלום בבאר-שבע גזר היום (א') 250 שעות של עבודות שירות וחצי שנת מאסר על-תנאי על מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי, שהורשע עבירות של הטרדה מינית, מירמה והפרת אמונים. בנוסף, חויב מלכה לשלם פיצוי בסך 30 אלף שקל לכל אחת משתי המתלוננות נגדו.

לפני כ-3 חודשים הורשע‎‎ מלכה בשתי עבירות של הטרדה מינית ובעבירה של הפרת אמונים ביחס להטרדות מיניות אלה. השופט רון סולקין הרשיע את מלכה לאור הודאתו בעבירות אלה, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בינו לבין פרקליטות מחוז דרום.

מלכה הורשע כאמו בשתי עבירות של הטרדה מינית בשתי נשים תושבות העיר: האחת - אשר הגיעה אליו במטרה להשיג על ההחלטה להחליף סייעת בגן הילדים בו לומדת בתהּ; והשנייה - אשר הגיעה אליו במטרה לקבל אישור לביצוע מבחן נהיגה עיוני ("תיאוריה") בעל-פה בעבור בנה.

למתלוננת הראשונה הציע מלכה, במהלך השיחה עמה, לקבל מלגה לצורך לימודיה. במפגש נוסף עמה בלשכתו החמיא לה, הציע לרכוש בעבורה בושם, ביקש לאחוז בידה מספר פעמים, נצמד אליה מאחור פעמיים, ובאחת מהן אף רכן לעברה. כשבוע לאחר מכן, עת הזמין אותה לקבל המלגה, חיבק אותה, קירב את גופה לגופו, ניסה להצמיד את פיו לפיה, אך חדל כשאמרה "זה - לא!". כלפי המתלוננת השנייה - הורשע מלכה כי הוא חיבק אותה ונישק אותה על שפתיה.

בנוסף הורשע מלכה בעבירה לפי חוק התכנון והבנייה, ולפיה השתתף בדיוני ועדת התכנון והבנייה של עיריית קריית מלאכי שדנה בעניינם של מקורביו, ולמרות זאת לא הודיע על כך לוועדה ואף הצביע בוועדה בעניין החלטות הנוגעות למקורבים אלה.

מהפרקליטות נמסר אז כי היא הגיעה להסדר הטיעון רק לאחר שסוכם כי מלכה יפרוש מתפקידו כראש עיריית קריית מלאכי מיד לאחר הרשעתו. כמו כן, מלכה התחייב שלא להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד ראש העיר.

‏לגבי חשדות נוספים, חמורים יותר, כגון אינוס מתלוננות נוספות, הוחלט עוד בטרם זומן מלכה לשימוע, על דעת פרקליט המדינה משה לדור, כי אין די ראיות להעמדתו לדין.

הפרקליטות ציינה עוד בהודעתה כי במשא-ומתן להסדר טיעון עם מלכה נעשו "ויתורים לא משמעותיים", וכי הסדר הטיעון נחתם בהתחשב בוויתורים אלה, בהודאתו של מלכה במיוחס לו, בפיצוי המוסכם שישלם מלכה למתלוננות, בכך שנחסך מהמתלוננות להעיד, ובעובדה שהמתלוננות לא התנגדו להסדר.