יעל גרמן לגולש המאוכזב ממפלגת "יש עתיד": "אויויויויויוי"

סטטוס שכתבה השרה יעל גרמן בעמוד הפייסבוק שלה בשעת לילה מאוחרת גרר דיון שנמשך שעות ארוכות עם הגולשים ■ "אתם מפלגה מאכזבת", כתב אחד מהם וזכה לתגובה צינית במיוחד מצד השרה

הפוסטים שמפרסמים חברי הכנסת בעמוד הפייסבוק שלהם הפכו בשנה האחרונה לכלי מרכזי שבו הם מתקשרים עם הציבור. לעיתים הפרסום הופך להתכתבות, וכפי שחוו וראו אמש עוקבי הפייסבוק של שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד), גם להתנצחות מעט הזויה ומבדרת.

שרת הבריאות העלתה בשעות הערב המאוחרת סטטוס העוסק בברית הזוגיות. היא הצהירה בו שהיא תומכת בזכותם של זוגות הומוסקסואלים לבוא בברית הנישואים, אך טענה כי אסור לקדם חוק המבדל את הקהילה ומאפשר לחבריה להתחתן רק במסגרת נישואים אזרחיים.

הדברים פורסמו לאחר שביום שישי האחרון הגיע יושב ראש מפלגתה של גרמן, שר האוצר יאיר לפיד, לנאום במצעד הגאווה וזכה לקריאות בוז רבות, בין היתר בגלל התנערות המפלגה מהחוק שיאפשר לזוגות גאים להינשא. כמו הנאום של לפיד, כך גם הדברים שהעלתה גרמן על הכתב זכו לתהודה ברשת בתוך דקות ספורות.

"אנחנו רוצים נישואים אזרחיים לכולם", דרש אחד הגולשים הזריזים. די פילוסופיה וסטטוסים בפייסבוק. תוציאו כבר חוק. נמאס לחיות כמו בסעודיה, פשוט בושה למדינה".

גרמן לא נשארה אדישה וקראה לגולש לפעול בעצמו. "ומה אתה מתכוון לעשות בנידון חוץ מלכתוב?", תהתה בכתב. "כדי לחוקק חוק צריך רוב, לשם כך צריך תמיכה. אז צא לעבודה ותתחיל לדבר בעד וליצור דעת קהל שתביא לתמיכה בחוק".

גולשי הפייסבוק, שנדמה שהופתעו מעצם התגובה של גרמן, מיהרו להקניט את נציגת הציבור על דבריה. "מה אני מתכוון לעשות? תסלחי לי אבל את השרה, את זאת שצריכה לעשות", כתב גולש אחד בתגובה. "שרה בממשלת ישראל שואלת גולש מה הוא מתכוון לעשות בנידון. לא, זה גדול", הוסיף גולש אחר.

וכך, במשך דקות ארוכות התכתבה השרה גרמן עם הגולשים, הסבירה את עמדתה, גם ברגעים שבהם הוקנטה על ידי חלק מהם. "ההצעה מבדלת את הלהט"בים", הסבירה. "היא אינה נותנת פתרון לכלל הציבור".

לפני שנפרדו הגולשים מהשרה, הבהיר אחד מהם את עומק אכזבתו מ"יש עתיד". "פשוט מפלגה מאכזבת", כתב. השרה בתגובה הפתיעה ונפרדה ב: "אוי-יוי-יוי". גרמן נציין, מתפעלת בכוחות עצמה את עמוד הפייסבוק שלה, והיא מרבה לענות לגולשים - בעיקר בשעות הלילה המאוחרות.