הספורט הכי מסוכן לבריאות: טקוואנדו; הכי בטוח: חץ וקשת

מחקר מקיף של הוועד האולימפי: יותר מ-11% מתוך 10,568 הספורטאים שהשתתפו במשחקי לונדון 2012 נפצעו בדרגות קושי כאלו ואחרות

הסיכוי הנמוך ביותר להיפצע בתור ספורטאי מקצועני הוא במידה ואתה משתתף בתחרויות חתירה בקיאק או בירי של חץ וקשת; הסבירות הגבוהה ביותר להידבק במחלה כלשהי היא בכדורעף חופים. נתונים אלו עולים ממחקר מקיף שהזמין הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), בנוגע לתחלואי הספורטאים במשחקי לונדון 2012, ושממצאיו פורסמו ב-British Journal of Sports Medicine.

המחקר תיעד 1,361 פציעות ו-758 מחלות שונות בהן לקו 10,568 הספורטאים מ-204 המדינות שלקחו חלק באולימפיאדה האחרונה, שנערכה בבירה האנגלית. כ-11% מהספורטאים סבלו מפציעות בדרגות קושי שונות במהלך התחרויות, בעוד 7% נפלו למחלה. חלק מהספורטאים סבלו מחוסר מזל משווע במיוחד: 114 מהם נפצעו פעמיים במהלך המשחקים, 18 נפצעו שלוש פעמים, ושבעה קיבלו טיפול רפואי צמוד לא פחות מארבע פעמים במהלך שלושת השבועות שכיסה המחקר, בחודשים יולי-אוגוסט 2012.

הענפים המסוכנים ביותר הם כדורגל, טקוואנדו ורכיבה על אופני BMX, שם הסיכויים להיפצע, לפחות אם מסתמכים על נתוני התחרויות בלונדון, עמדו על יותר מ-30% (בטקוואנדו על קרוב ל-40%).

יש לציין כי רוב הפציעות המתועדות לא היו פטאליות: שני שליש מהן לא גרמו לספורטאים לאבד אפילו יום אחד של תחרויות, אלא פשוט דרשו מהם להסתייע בטיפול רפואי.

שני הענפים הכי פחות "מסוכנים" הם, כאמור, קיאקים (2.7% סיכוי לפציעה, על-פי ההסתברות שנמדדה בלונדון 2012) וחץ וקשת (1.6%). הסיכויים הכי גבוהים ללקות במחלה הם בקרב שחקני כדורעף החופים - 19%, כשרוב המחלות שנרשמו בקרב המשתתפים והמשתתפות בענף זה קשורות לליקויים בדרכי הנשימה.

אגב, בקרב "מלכת הספורט", האתלטיקה, 60% מהפציעות נגרמו בכלל במהלך האימונים, ולא בזמן התחרויות עצמן.