בלומברג: רכישת ווייז ע"י גוגל ב-1.1 מיליארד דולר - סגורה

אמש חשף "גלובס" כי גוגל רוכשת את ווייז תמורת 1.3 מיליארד ד' ■ מייסדי החברה הישראלית יגרפו כ-185 מ' ד' ■ בלומברג: "ווייז תסייע לגוגל להוסיף פיצ'רים חברתיים לכלי המפות שלה - ותעמיק את שליטתה על חשבון אפל"

גוגל סגרה את עסקת רכישת ווייז הישראלית והחברות יוציאו הודעה לתקשורת בהקדם, ככל הנראה היום (ב'). כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג בהתבסס על "גורם המקורב לנושא". לפי בלומברג, תג המחיר הסופי הינו 1.1 מיליארד דולר.

אמש חשף "גלובס" כי גוגל תרכוש את ווייז ב-1.3 מיליארד דולר. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים נטען כי החברה הישראלית תימכר לאפל, גוגל או פייסבוק.

רכישת הסטארט-אפ הישראלי, שמפתח אפליקציית ניווט, תהפוך את כמה מהמייסדים של Waze למולטי מיליונרים והם יקבלו כ-185 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

"בעוד צרכנים עוברים יותר ויותר לשימוש בסמארטפונים וטאבלטים על חשבון המחשבים האישיים, גוגל ופייסבוק מגדילות מאמצים לצוד לקוחות", נכתב בבלומברג, שם מתארים את ההיגיון בעסקה ובחיזור אחר ווייז. "ווייז... תסייע לגוגל להוסיף פיצ'רים חברתיים לכלי המפות שלה. העסקה תסייע גם לגוגל להעמיק את שליטת במפות על חשבון היריבה אפל".

אנדרו פרנק, אנליסט בגרטנר, מסר לבלומברג כי "גוגל צריכה לשמור על עליונותה בתחום המפות כי זה מפתח לפרסום במובייל. היריבות בין גוגל לפייסבוק מסלימה. זה עוד שלב בתחרות אגרסיבית ובסופו של הדבר זה יטיב עם הלקוחות והמפרסמים".

לפי בלומברג, מנכ"ל ווייז נועם ברדין לא השיב לפניותיהם לקבלת תגובה לידיעה. דובר גוגל בישראל מסר לבלומברג כי החברה מסרבת להגיב בנושא.

גוגל חיזרה אחר ווייז לפחות מאז ה-23 במאי ובבלומברג מזכירים גם את חשיפת "גלובס" מאמש על העסקה הנמצאת בשלבי סגירה.

יקבלו במליונים
 יקבלו במליונים