מכון מגיד משיק תוכנית ללימודי אקטואריה

במגיד מסבירים כי "תכנית הלימודים המוצעת מעניקה למשתתפים הכנה לכל בחינות ההסמכה (הבסיסיות והמתקדמות) לקראת קבלת הסמכה כאקטואר בכיר

מכון מגיד ללימודי המשך, מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים, משיק תכנית ללימודי אקטואריה.

במגיד מסבירים כי "תכנית הלימודים המוצעת מעניקה למשתתפים הכנה לכל בחינות ההסמכה (הבסיסיות והמתקדמות) לקראת קבלת הסמכה כאקטואר בכיר", ומוסיפים שהתכנית כוללת את כל הקורסים הנדרשים לצורך הכנה לבחינות האיגוד הבריטי לאקטואריה תוך מתן דגש על הפרקטיקה של המקצוע: הסקה סטטיסטית, סיכוני חיים, תמותה, שיטות סטטיסטיות בביטוח, כלכלה וחשבונאות, כלכלה פיננסית, מתמטיקה של מימון ונושאים נוספים מתחומי החשבונאות והכלכלה.

התכנית מציעה ארבע מגמות לימודים ייעודיות: המגמה לביטוח אלמנטרי, המגמה לביטוח חיים, המגמה לביטוח פנסיוני והמגמה לביטוח בריאות. נמסר כי פתיחת המגמות תהיה בכפוף לביקוש. הלימודים יתקיימו בתל אביב ויימשכו שלוש שנים.

בראש התכנית יעמוד ד"ר סטיוארט קוטס - כשגם יתר חברי הסגל הינם אקטוארים מוסמכים בעלי ניסיון וחברי סגל מהאוניברסיטה העברית.

האקטוארים נמצאים בלב ליבה של חברת ביטוח ולמעשה אחראים על שמירה על יציבות החברה בעתיד, ועל יכולתה לתמחר מוצרים באופן ראוי: שמרני דיו לשמירה על יציבות, ותחרותי מספיק כדי לזכות בעסק. כמו כן, מאז החלת כללי ה-IFRS זורח כוכבם של האקטוארים כספקי שירותים לחבורת העסקיות ה"רגילות".