צבי בר מכחיש את האישומים: "כל מיזמי הנדל"ן אושרו כדין"

ראש עיריית רמת-גן, המואשם בקבלת שוחד מיזמי נדל"ן, טוען כי כל הפרויקטים נשוא כתוב האישום נדונו בפורומים מקצועיים רחבים ואושרו על-ידם

"כל פעולותיו של צבי בר כראש עיריית רמת-גן וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר נעשו באופן ענייני, ללא משוא-פנים, בהתייעצות ובהסתמך על עמדת הגורמים המקצועיים, תוך שכל הפעולות וההחלטות נעשו אך ורק לטובת העיר רמת-גן ותושביה" - כך טוען בר בתשובה לכתב האישום בעבירה של לקיחת שוחד, שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

באמצעות עורכי הדין נבות תל-צור וירון ליפשס, כופר בר בכל האישומים נגדו וטוען כי לאורך כל הקדנציות שלו כראש עיר הוא פעל כדין לטובת פיתוח פרויקטים וקידום הבנייה בעיר.

לטענת בר, הוא לא יזם את הפרויקטים נשוא האישום נגדו, והם טופלו על-ידי הוועדות השונות ואושרו על-ידן.

"כל הפרויקטים שאושרו ברמת-גן נדונו בפורומים מקצועיים רחבים, ולא היו בהכרח פרי החלטה אישית ובלעדית של הנאשם, כי אם החלטה מוסמכת של גופים קולוגיאליים בעירייה ובתחומי התכנון והבנייה", מציין בר.

בר העלה גם טענות מקדמיות, והוא טוען כי הגשת כתב האישום וניהול הליך הפלילי נגדו עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית. זאת, בין היתר, מכיוון שקודם להגשת כתב האישום לא נערך לו שימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, אלא רק בפני פרקליט המדינה משה לדור ואנשי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. לדברי בר, במקרים של נבחרי ציבור מכהנים, מקובל לאפשר להם להישמע בפני היועץ המשפטי לממשלה עצמו בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינם.

כתב האישום שהוגש נגד בר, ראש עיריית רמת-גן זה קרוב ל-24 שנה, כולל אישומים בלקיחת שוחד בשורה ארוכה של פרשיות, בהיקף כולל של כשני מיליון שקל. כמו כן הוא מואשם בעבירות של מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

האישומים נגד בר מתייחסים לפעולות שביצע כראש עיר וכחבר במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2003-2008. לפי הראיות שבידי הפרקליטות, לקח בר שוחד, בתפקידו כראש העיר, מ-5 יזמי נדל"ן ברמת-גן ובמחוז תל-אביב, במסגרת 4 פרשיות שונות.

בר מואשם כי קיבל שוחד מיזמי הנדל"ן, שאול לגזיאל, חיים גייר, דוד לוי ועמנואל ארביב, ותמורת שוחד זה פעל כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים, תוך ביצוע עבירות של מירמה והפרת אמונים כעובד ציבור. חלק מפרשיות שחיתות אלה נחשפו לראשונה ב"גלובס".