מבוכה למדינה בעתירת הממונה על ההגבלים נגד חברת החשמל

עתירת הממונה על ההגבלים לחייב את חברת החשמל לחבר את דליה אנרגיה נקלעה לפלונטר משפטי, עקב צירוף בעייתי של יו"ר הוועד מיקו צרפתי להליך

עתירת הממונה על ההגבלים העסקיים לחייב את חברת החשמל לחבר את יצרנית החשמל הפרטית דליה אנרגיה נקלעה לפלונטר משפטי, עקב צירוף בעייתי של יו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי להליך נגד החברה.

היועץ המשפטי לממשלה יצטרך להחליט האם יש בסיס משפטי לניסיון לנהל נגד צרפתי וההסתדרות הליך בבית המשפט המחוזי בירושלים, במקביל להליך שמתנהל נגד עובדי החברה בבית הדין האזורי לעבודה.

הממונה דיויד גילה עתר לבית המשפט בהליך חריג, לאחר שבית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשת חברת החשמל להוציא צו שיחייב את העובדים הנוקטים בעיצומים לחברת את תחנת הכוח הפרטית דוראד באשקלון לרשת החשמל.

בית הדין לעבודה התיר לעובדי חברת החשמל לא לחבר את תחנת הכוח דוראד עד שהמדינה תיענה לדרישתם להיכנס עימם למשא-ומתן רציני על שינוי מבני בחברה.

יתרה מכך, השופט הורה לחברת החשמל להתקין מנגנון טכני, שיאפשר לנתק את דוראד מרשת החשמל בכל פעם שאחד הצדדים למשא-ומתן ינסה לחמוק מחובת ניהול המגעים בתום-לב.

המדינה בתגובה עתרה למחרת לבית הדין להגבלים עסקיים, שמושבו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובצעד חריג צירפה לעתירה כמשיבים את יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד מיקו צרפתי, ואת ההסתדרות הכללית.

בתחילת הדיון שנערך היום (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים טען נציג הפרקליטות, עו"ד אורי שוורץ, כי לא ידע כלל על ההליך המתנהל בבית הדין לעבודה בעת הגשת העתירה לבית המשפט בירושלים.

"התברר לנו בדיעבד על פניית חברת החשמל לבית הדין האזורי בחיפה", אמר שוורץ וביקש לדחות את הדיון בעניינם של צרפתי וההסתדרות עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

בעקבות כך החליטה השופטת נאוה בן-אור לדחות את המשך ההליכים עד שהמדינה תחליט מהי עמדתה.