גוגל מאשרת את חשיפת "גלובס": רכשנו את חברת Waze הישראלית; הסכום המוערך: 1.1 מיליארד ד'

ענקית האינטרנט מאשרת את חשיפת "גלובס" ■ משרדי החברה ישארו בישראל ■ מנכ"ל Waze: "אני נרגש להודיע שקיבלנו את ההצעה להצטרף לגוגל" ■ הרכישה תהפוך כמה מהמייסדים למולטי-מיליונרים, והם יקבלו כ-185 מיליון דולר

כפי שנחשף ב"גלובס", ענקית האינטרנט גוגל מאשרת הערב (ג') כי היא רוכשת את חברת Waze הישראלית. הסכום המוערך של העסקה הוא 1.1 מיליארד דולר.

גוגל אישרה שמשרדי החברה ישארו בישראל והם יפעלו בצורה עצמאית, כאשר המטרה שלה היא לספק מידע טוב יותר על עומסי תנועה למשתמשים.

"אני נרגש להודיע היום שקיבלנו את ההצעה להצטרף לגוגל", כותב נועם ברדין, מנכ"ל ווייז בבלוג החברה. "לארי פייג', בריאן מקלנדון וצוות גוגל מפות עקבו אחר ההתפתחות שלנו מקרוב ומאוד מתרגשים ממה שהשגנו. הם שותפים בחזון שלנו לשירות ניווט גלובלי, מעודכן בזמן אמת על-ידי קהילות ומעונינים לעזור לנו להתפתח.

"שום דבר משמעותי לא ישתנה בווייז. אנחנו נשמור על הקהילה שלנו, על המותג, השירות והארגון. הקהילה, ההיררכיה, האחריות וצורת העבודה ישארו אותו דבר. אותם אנשי ווייז ימשיכו ליצור איתכם וימשיכו להמציא מוצרים ושירותים, כדי להפוך אותם ליותר חברתיים, פונקציונאליים וכאלו שיעזרו לנהגים ביומיום. העובדים שלנו, המנהלים, המייסדים ואני מחוייבים לחזון לשנים רבות נוספות".

ברדין מתייחס בבלוג שלו לסיבה שווייז החליטה לא להישאר כחברה עצמאית. "האם ווייז תמשיך להיות פרוייקט מהנה להיות בה, מקום שכיף לעבוד בו גם כחברה ציבורית? בחירה בדרך של הנפקה לפעמים מביאה למצב שהזמן שלנו צריך להיות מוקדש לבנקאים ולעורכי דין, אנחנו מעדיפים להשקיע את הזמן שלנו עם הקהילה של ווייז. גוגל מחוייבת לעזור לנו להגיע למטרה המשותפת ולתת לנו את העצמאות ואת האמצעיים שאנחנו צריכים בשביל להצליח. בדקנו הרבה אופציות ואנחנו מאמינים שגוגל הם השותף הטוב ביותר בשביל ווייז ובשביל כמעט 50 מיליון משתמשים מסביב לעולם", כתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב עם ברדין ובירך אותו על מכירת החברה. "מזל טוב, הגעתם ליעד. העלתם את הטכנולוגיה הישראלית על המפה העולמית וחוץ מזה אתם גם תורמים לקופת המדינה בעת הזאת. זה דבר מבורך", אמר. עוד הוסיף, "אני מחכה לסטארט אפ הבא שלכם. עשיתם עבודה יוצאת מן הכלל".

גם שר המדע הטכנולוגיה והחלל, ח״כ יעקב פרי בירך הערב את עובדי חברת ווייז ומייסדיה, ואמר כי "הצבתם את תעשיית הפיתוח הישראלי, שוב בקדמת הבמה העולמית עם רעיון פורץ דרך שהפך להצלחה עולמית. עשיתם זאת בזכות ההתמדה , המקוריות והחדשנות הישראלית הכל כך מאפיינת. גאווה אמיתית למדינה ולתעשייה הטכנולוגית כולה. כולי תקווה כי תמשיכו את עשייתכם והצלחתכם כאן בישראל בלי 'לחשב מסלול מחדש'".

מוקדם יותר השבוע דווח גם בסוכנות הידיעות בלומברג, בהתבסס על "גורם המקורב לנושא", כי הרכישה תתבצע לפי תג מחיר סופי של 1.1 מיליארד דולר.

רכישת הסטארט-אפ הישראלי, שמפתח אפליקציית ניווט, תהפוך את כמה מהמייסדים של Waze למולטי מיליונרים והם יקבלו כ-185 מיליון דולר. את גוגל ייצגו בעסקה עו"ד אשוק צ'נדרשיקר ועידו צמח ממשרד גולדפרב, זליגמן ושות' (לסיפור המלא)