סוני חשפה הדור הבא של קונסולת המשחקים - פלייסטיישן 4

סוני ומיקרוסופט חשפו את מחירי קונסולות המשחק שלהן: 400 דולר לפלייסטיישן 4 ו-500 דולר לאקס בוקס One ■ בישראל המחירים צפויים להיות יקרים בהרבה

סוני חשפה לפנות בוקר (ג') את הדור הבא של קונסולת המשחקים שלה - פלייסטיישן 4, לאחר שבחודש פברואר הציגה את השלט של המכשיר. מסיבת העיתונאים שהתקיימה בתערוכת המשחקים E3 בלוס אנג'לס, נחשבת לחשובה ביותר בתעשיית הגיימינג.

בסוני מפתחים בשלב זה 30 משחקים שיגיעו באופן בלעדי לפלייסטיישן 4. בין הכותרים: DriveClub, KillZone - Shadow Fall וגם The Order:1886. סוני תשיק במהלך 2014 שירות משחקים בענן לפלייסטיישן 3,ו-4 וגם לקונסולה הניידת שלה ויטה. השירות יאפשר לשחק בכותרים דרך הענן. חברת Gaikai אחראית על הטכנולוגיה הזו, שתהיה זמינה בארה"ב.

בסוני סיפרו שהחברה תציג בהמשך השנה שירות VOD לצפייה בתוכניות טלוויזיה וסרטים במודל תמחור חדש, אולם היא עדיין לא חשפה את הפרטים. בנוסף לשירותי הנוכחיים - נטפליקס (שירות סרטים ) והולו פלוס (תוכניות טלוויזיה). שירותים שלא פעילים בישראל.

החידוש העיקרי שסוני כללה בפלייסטיין 4 הוא בקר המשחק 4 - Dual Shock 4. מדובר בשלט בעיצוב דומה מאוד לזה הקיים בקונסולות של החברה היפנית משני הדורות האחרונים. הבקר האלחוטי כולל משטח מגע, שקע אוזניות, כפתור שיתוף ותאורה אחורית. הפלייסטיישן גם יגיע עם מצלמה שתתחבר לטלוויזיה ותזהה את תנועות השלט.

סוני שיפרה את היכולות החברתיות של הקונסולה החדשה, ניתן יהיה לשתף חברים במשחק ולאפשר להם להשתלט עליו ולעבור שלב קשה.

עלות הפלייסטיישן 4 תעמוד על 400 דולר בארה"ב או 400 אירו באירופה בתקופת חג המולד, כאשר מחירו של האקס בוקס One של מיקרוסופט יהיה יקר ב-100 דולר או 100 אירו, אשר יצא בנובמבר הקרוב. בישראל המחירים צפויים להיות יקרים בהרבה.

במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט התמקדה החברה בעיקר במשחקים, כמו מטאל גיר שיכלול לראשונה עולם פתוח ומנגנוני התגנבות, Ryse: Son Of Rome - משחק פעולה אסטרטגי באימפריה הרומית וחלק חדש בסדרת היילו המצליחה.

גם בסוני וגם במיקרוסופט הציגו כותרים חדשים וכותרי המשך לקונסולות הנוכחיות שלהם, שימשיכו להיות רלוונטיות ככל הנראה לעוד תקופה ארוכה.