נציגות האג"ח של חבס מעדיפה ההצעה של אספן

טוענת: "אספן יכולה לשפר את תוצאות החברה ולהשיא את רווחיה" ■ היקף החוב של חבס הקורסת למחזיקים עומד על כ-450 מיליון שקל

נציגות האג"ח של חבס השקעות ממליצה למחזיקים לאשר את הצעת הסדר החוב שהציגה להם חברת הנדל"ן אספן גרופ. היקף החוב של חבס הקורסת למחזיקים עומד על כ-450 מיליון שקל.

המלצת הנציגות מגיעה בהמשך לאסיפת אג"ח סוערת שנערכה בתחילת השבוע, ובה נידונו הצעות הסדר החוב של אספן, שבשליטת רוני צארום, וזו של חברת בי.ג'י. איי (BGI), שבשליטת אלכס גרנובסקי. במכתב ששלחה הנציגות, שכוללת את עופר גזית, יוני שר (הראל) וגיל לופוביץ' (פסגות), נכתב כי "אנו סבורים כי קיים יתרון בהצעת אספן, וממליצים למחזיקים להצביע עבורה".

בנציגות מדגישים כי "בניתוח כלכלי שערכנו, ההצעות של אספן ובי.ג'י.איי קרובות בערכן", מציינים בנציגות, "עם זאת, המלצתנו מבוססת גם בהתחשב בניסיונה העשיר של אספן ויכולותיה המוכחות בתחום עיסוקה של החברה, ניסיון שיש בו להערכתנו נדבך משמעותי ביכולת חבס (תחת ניהולה של אספן) לשפר את תוצאותיה ולהשיא את רווחיה".

אספן תשפר את הצעתה?

עוד ציינו בנציגות את הרצינות שהפגינה אספן, שבניהולו של אילן גיפמן, והמו"מ הארוך שניהלו הצדדים, שגם לו היה משקל משמעותי בהמלצה.

בנציגות ציינו כי "קיים הכרח לסיים בשלב זה את המו"מ ולבחור באפשרות הקיימת הנכונה ביותר עבור מחזיקי האג"ח בנקודת זמן זו, בשל לוחות הזמנים הצפופים".

על רקע המלצת הנציגות, לא מן הנמנע כי אספן תשפר במעט את הצעתה, כדי לוודא שתקבל את התמיכה הנדרשת מהמחזיקים.

שתי ההצעות שעלו בפני הנציגות מותירות את בעל השליטה הנוכחי, הרצל חבס, ללא החזקות בחברה המשפחתית. זו של אספן ככל הנראה מותירה אותו גם ללא כל תפקיד ניהולי בה. שתיהן משקפות תספורת של כ-40% על החוב המתואם. שתי ההצעות כוללות את העברת מניות השליטה בחבס לחברה המציעה, הזרמת הון לתוך חבס (100 מיליון שקל מאספן מול 108 מיליון שקל מבי.ג'י.איי), הקצאת מניות חבס למחזיקים והנפקת אג"ח חדשות.