בין המרוויחים מ-Waze: הפניקס, כלל והלמן אלדובי

קבוצות הביטוח הגדולות ייהנו באמצעות השקעתן בקרנות ורטקס ומאגמה ■ עוד תרוויח, קבוצת הראל

רכישת הענק של Waze על ידי גוגל, שנחשפה ב"גלובס", תייצר לכשתצא לפועל לא מעט מרוויחים, בהם מנהלי ועובדי החברה, קרנות וחברות שהשקיעו בה.

ל"גלובס" נודע כי גם מספר גופים מוסדיים ירשמו רווחים מהאקזיט הצפוי בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. כך, עמיתי ומבוטחי שלוש חברות הביטוח הגדולות - הפניקס, כלל ביטוח והראל - ייהנו מהמכירה באמצעות החזקתן בשתי קרנות ההון סיכון ורטקס ומאגמה.

גם עמיתי קופות הגמל של בית ההשקעות הלמן אלדובי, צפויים ליהנות מהאקזיט של הסטארט-אפ מרעננה. את ההשקעה ביצע בית ההשקעות הדס ארזים, שמוזג באחרונה עם הלמן אלדובי.

גם קופות הגמל של הלמן אלדובי מחזיקות בשרשור בכ-0.25%-0.3% מ-waze דרך השקעה בשרשור בקרן ורטקס, שמחזיקה ב-12% מהחברה. כך, שעל פי שווי של 1.2 מיליארד דולר ל-Waze, שווי ההחזקה הוא כ-3 מיליון דולר ברוטו, ולפי ההערכה הסכום נטו יגיע לכ-2.5 מיליון דולר.

החזר מכובד מאוד על ההשקעה

אמנם לא מדובר בסכומי עתק, אך ההחזר על ההשקעה מכובד מאוד: ההשקעה, בהיקף של כחצי מיליון דולר, בוצעה לפני כשלוש שנים לפי שווי של כ-150 מיליון דולר למפתחת אפליקציית הניווט. כיום היא משוערכת במיליון דולר, כאשר Waze משוערכת בבית ההשקעות לפי שווי של 300 מיליון דולר.

בית ההשקעות המאוחד של הלמן אלדובי והדס ארזים מנהל נכסים בהיקף של למעלה מ-16 מיליארד שקל.

בהנחה שהעסקה למכירת Waze אכן תיסגר כצפוי, לאקזיט אמורה להיות השפעה חיובית מתונה על התשואות בחלק מקופה"ג של הלמן אלדובי בעוד מספר חודשים.

רכישת Waze בידי גוגל תהיה הרכישה השלישית שמבצעת ענקית האינטרנט בישראל, וגדולה משמעותית משתי הרכישות הקודמות שלה, שהסתכמו בכ-35 מיליון דולר. בחודשים האחרונים דווח כי גם פייסבוק ואפל התעניינו ברכישת החברה הישראלית, שמספר המשתמשים שלה מתקרב לכ-50 מיליון.