ג'רמי בלנק מונע מישי דוידי להשתלט על גילת לוויינים

קרן יורק חוסמת את קרן פימי בגילת

תשעה חודשים חלפו מאז נכנסה קרן פימי להשקעה בחברת גילת לוויינים, כשרכשה כ-11% ממניות חברת הטכנולוגיה שמפתחת תחנות לוויין זעירות לצרכי תקשורת. רכישת המניות בידי הקרן שמוביל ישי דוידי עוררה עניין בשוק, מכיוון שבדרך כלל קרן הפרייבט אקוויטי של דוידי לא נוטה להישאר עם החזקת מיעוט בחברות בהן היא משקיעה, והיא פועלת על מנת להשתלט עליהן (או לפחות להיות בעלת המניות הגדולה בהן). זאת, כדי להשביח ולמכור אותן בעתיד.

כך קרה בהשקעה המוצלחת של הקרן בחברת התוכנה ריטליקס, שנמכרה לפני מספר חודשים ב-800 מיליון דולר, ולפני כן בחברות טכנולוגיה כמו ליפמן ותדיראן קשר. פימי נוטה להיות מעורבת בניהול החברות שבפורטפוליו שלה, וגם בגילת יש לה שני נציגים בדירקטוריון, אחד מהם הוא דוידי עצמו.

בהתאם לכך, הציפייה בשוק הייתה שפימי תפעל להגדיל את החזקותיה בגילת, וכך אכן קרה בתחילה. אלא שכעת, עם החזקה משמעותית של כ-18.4% בחברה, נראה שפימי נקלעה למבוי סתום, לפחות באופן זמני. הסיבה לכך היא שבגילת משקיעה עוד קרן אגרסיבית ומצליחה, שהפכה לבעלת עניין משמעותית בה: קרן יורק שמוביל ג'רמי בלנק, המחזיקה ב-19.5% ממניות גילת.

יורק, המתמחה בהשקעה בחברות הנקלעות למצוקה, נמצאת לאחרונה בכותרות על רקע רכישות אגרסיביות שביצעה באג"ח שהנפיקו אי.די.בי פתוח של נוחי דנקנר ואלביט הדמיה של מוטי זיסר, והניסיון לכפות על השתיים הסדרי חוב שיעבירו את השליטה בהן לידי הנושים. אבל ההשקעה הראשונה שביצעה הקרן בישראל הייתה בגילת.

יורק הפכה לבעלת המניות הגדולה בגילת לוויינים לפני קרוב לשבע שנים. עוד קודם לכן, ב-2005, רכשה הקרן את החוב של גילת לבנק הפועלים, וקיבלה אופציה להמרת החוב למניות במחיר של 7.5 דולר למניה, שאחר כך הופחת ל-6.75 דולר. הקרן מימשה את האופציה ובעקבות זאת החזיקה בכ-35% ממניות גילת.

פחות משלושה חודשים לאחר שהפכה לבעלת המניות הגדולה בגילת, מימשה יורק חלק ממניותיה ברווח, כשמכרה החזקות במסגרת הנפקה משנית של גילת בנאסד"ק. הקרן אף עמדה על סף אקזיט גדול ב-2008, כשקבוצה בראשות מאיר שמיר הייתה אמורה לרכוש את גילת ב-480 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בסופו של דבר.

כיום נסחרת גילת במחיר של כ-5.6 דולר למניה - מחצית מהמחיר לפיו הייתה אמורה להימכר לפני כ-5 שנים - המשקף לה שווי שוק של 232 מיליון דולר בנאסד"ק ובבורסה בת"א.

לשתי הקרנות יש סבלנות

אף שיש מי שמעריך שיורק הייתה מוכנה למכור את החזקתה בגילת, לא סביר שזה יקרה במחיר הנוכחי, שמשקף הפסד לקרן.

יתרה מכך, לא בטוח שפימי עצמה מעוניינת לשלם כעת מחיר כזה ולרכוש את ההחזקות מיורק. מאז שפימי נכנסה להשקעה בגילת זינקה מניית החברה ביותר מ-60%, כשלפחות חלק מהעליות במניה ניתן ליחס לפרמיה שמעניק השוק לחברה בעקבות כניסת הקרן של דוידי.

בשלב זה נראה שלשתי הקרנות המושקעות בגילת לוויינים יש זמן וסבלנות. בכל הקשור להתנהלות גילת, יורק ופימי משתפות פעולה. גילת מתנדנדת ברבעונים האחרונים בין רווח להפסד ונמצאת עדיין בשלב מוקדם בשני מנועי צמיחה ראשיים שלה: תקשורת לוויינית בתנועה לגופים ביטחוניים ודור חדש של לוויינים בתדר KA. היום דיווחה החברה על הארכת חוזה לאספקת שירותי אינטרנט לבתי ספר בקולומביה, בהיקף של כ-6.8 מיליון דולר.

בעלי המניות בגילת
 בעלי המניות בגילת