דנינו: מסיבת העיתונאים אתמול על הבר-נוער - בניגוד להנחיות

מפכ"ל המשטרה באיגרת לשוטרים: "האחריות להתנהלות התקשורתית סביב האירוע מוטלת על הדרג הפיקודי של מחוז ת"א והימ"ר" ■ "הטיפול בצווי איסור פרסום יועלה דרג במשטרה ויהיה בפיקוח של ראש האגף לחקירות ולמודיעין"

על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת הרצח בבר-נוער, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שלח היום (ג') איגרת לשוטרים ולקצינים.

"על רקע הפרסומים האחרונים סביב חקירת אירוע הרצח בבר-נוער, אני מוצא לנכון לשוב ולהביע את הערכתי על ההישג בצד האמון המלא בחוקרי ובקציני צוות החקירה בימ"ר תל-אביב, אשר עשו עבודה מקצועית ואיכותית בפיענוח הרצח הנפשע", כתב דנינו.

לדבריו, "יובהר כי האחריות להתנהלות התקשורתית סביב האירוע, בדגש על 'מסיבת העיתונאים שהתנהלה בעניין והיבטי איסור הפרסום, מוטלת על הדרג הפיקודי של משטרת מחוז תל-אביב והימ"ר.

"'מסיבת העיתונאים' שנערכה אתמול במחוז תל-אביב הינה בניגוד להנחיות שניתנו בעבר, ומאחר שהדברים אולי לא היו ברורים מספיק, אני מבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי משטרת ישראל לא תקיים עוד מסיבת עיתונאים כאמור בכלל, על אחת כמה וכמה בתיקי חקירה מתנהלים ובעלי רגישות גבוהה מהסוג האמור.

"בהמשך לכך החלטתי כי מעתה ואילך הטיפול בהוצאתם של צווי איסור פרסום, בהסרתם וביישומם, יועלה דרג במשטרת ישראל ויהיה בפיקוח מלא של ראש האגף לחקירות ולמודיעין.

"כמו כן החלטתי למנות צוות בחינה ארצי שיתחקר את ההתנהלות הנ"ל סביב האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים במבט צופה פני עתיד".

לדברי דנינו, "הפרסומים אודות התבטאויות גורמים מגורמים שונים כנגד מערכת בתי המשפט וכבוד השופטים אינם במקומם. בשם משטרת ישראל אני דוחה מכל וכל אמירות והתבטאויות כאמור, אשר אינן עולות בקנה אחד עם התרבות הארגונית של משטרת ישראל, עם הכבוד הרב שהמשטרה רוחשת למערכת השיפוטית ועם מרקם היחסים ההדדי ורב-השנים שיש בין שתי המערכות".

לסיכום ביקש דנינו להבהיר כי "אין בהתנהלות התקשורתית הנ"ל כדי להעיב או להמעיט בגודל ההישג של ימ"ר תל-אביב בחקירת האירוע. מדובר בהישג מקצועי המעיד על נחישות ודבקות במטרה, המאפיינות את שוטרי משטרת ישראל בכלל, ואת שוטרי ימ"ר תל-אביב בפרט, בכל הנוגע למאבק בפשיעה ובהגדלת סיכויי העבריין להיתפס.

"כעת שומה על כולנו לחזור למתווה עליו הנחיתי ביום חמישי האחרון, והוא להמשיך ולרכז מאמץ במיצוי חקירת האירוע במקצועיות ובצנעה, על מנת להביא את האחראים לדין".