אסתר לבנון: "לא כולם הבינו את יתרונות ההשקעה בישראל"

מנכ"ל הבורסה בת"א התארחה בטקס פתיחת המסחר בלונדון והתייחסה להחלטת MSCI מאמש: "יש הרבה גופים שכן הכירו ביתרונות ההשקעה בישראל ובהם נתמקד"

בטקס פתיחת המסחר שהתקיים הבוקר (ד') בבורסת לונדון התייחסה אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה הישראלית להחלטת MSCI מאמש ואמרה: "הייתי שמחה מאד אם הייתה מתקבלת החלטה אחרת. מצד שני כמו שהבנו מההודעה שלהם, יש הרבה גופים שכן הכירו ביתרונות ההשקעה בישראל ובהם נתמקד. זו הסיבה שבגללה אנחנו בלונדון, להציג את הבורסה, את החברות הישראליות ואת הכלכלה הישראלית למשקיעים בלונדון". לבנון הוסיפה ואמרה: " לא כולם הבינו את יתרונות ההשקעה בישראל, אנחנו נדאג לכך שיבינו".

כאמור, לבנון אמרה את הדברים ברקע לדיווח ב"בבלומברג" הלילה כי הבורסה באחד העם נותרה מחוץ למדד MSCI אירופה. "זו החלטה בעייתית מאוד של MSCI שיכולה להנחית מכה קשה על הבורסה", אמר חיים ישראל, מנהל מחלקת מחקר במריל לינץ' ישראל, לגלי צה"ל". "לכן כנראה שמחזורי המסחר ימשיכו להיות נמוכים", הוא הוסיף. עם זאת, נראה כי בינתיים המשקיעים לא התרגשו מההחלטה והמסחר בבורסה בת"א מתנהל כעת ביציבות. (לסיפור המלא)

טקס פתיחת המסחר בלונדון התקיים לקראת כנס "Israel Opportunity 2013" שתקיים מחר הבורסה לניירות ערך, בשיתוף שגרירות ישראל בלונדון והארגון לעידוד יחסים עסקיים ישראל-בריטניה (UK Israel Business). במהלך הכנס ייפגשו מנהלי חברות ישראליות מובילות עם גופי השקעה מרכזיים באירופה במטרה לחשוף את הפוטנציאל הטמון בהשקעה בשוק ההון ובמשק הישראלי.

טקס פתיחת המסחר התקיים במעמד מנכ"ל הבורסה הבריטית, Xavier Rolet., מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, אסתר לבנון, שגריר ישראל בלונדון, דניאל טאוב, יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, מנכ"ל הארגון לעידוד יחסים עסקיים ישראל-בריטניה, דניאל סיל, יזם ההיי טק יוסי ורדי ואחרים.