רבנים בירושלים קוראים לציבור החרדי להחרים את קניון רמות

10 רבנים חתמו על עצומה הקוראת להחרים את הקניון בשל "אי-כיבוד רגשות המגזר החרדי" ■ מנגד, חילונים מתגייסים לתמיכה בקניון וקוראים לערוך בו קניות

קניון רמות בירושלים ממשיך לעמוד במרכז חילוקי הדעות שבין האוכלוסייה החרדית לאוכלוסייה החילונית בשכונה הירושלמית. בזמן ש-10 רבנים בשכונה חתמו על עצומה הקוראת להחרים כליל את הקניון, החילוניים דווקא יוצאים למפגן תמיכה.

העצומה החתומה בידי הרבנים הופצה לפני ימים אחדים ונימקה את הקריאה לחרם על רקע "אי-כיבוד הרגשות של הציבור החרדי".

העצומה חושפת גם כי טרם פתיחת הקניון נחתם הסכם בין מנהלי הקניון לנציגי האוכלוסייה הדתית, שעסק ב"כללים ברורים בנושא צניעות וכדומה", ואף מונה נציג מטעם האוכלוסייה החרדית לוודא את ביצוע ההסכם מול הנהלת הקניון.

"יצוין כי הסכם זה מעולם לא קוים במלואו, ולאורך כל התקופה נעשו הפרות כאלה ואחרות, כפי שוודאי חש מי שנוכח במקום", כותבים הרבנים, ומוסיפים כי הקניון מצדו רצה למתוח את החבל "עד קצה הקו האדום" מחד, אבל להתפרנס מהציבור החרדי מאידך; וכי היחס אל האוכלוסייה החרדית, המהווה את רוב האוכלוסייה בשכונה, הוא כאל קהל שבוי.

"יש התדרדרות גדולה בשטח, מרבית הסכרים בשטח נפרצו, והם נמנעים מלכבד את ההסכם, עד שהמצב כיום הפרוץ רב על העומד", נכתב בעצומה.

לפיכך הורו הרבנים כי "מעתה ועד הודעה חדשה - אין להיכנס ואין לקנות בקניון רמות".

בעקבות פניית תושבי השכונה החילוניים, החליטה סיעת "ירושלמים" בעיר לארגן מפגן תמיכה בקניון, והיא קוראת לתושבי העיר להגיע ולבצע קניות בקניון רמות ביום שישי הקרוב.

לדברי רחל עזריה, חברת מועצת העיר מטעם הסיעה, "החילוניים ברמות לא נותנים לשכונה להתחרד. עברו חרדים לשכונה שרוצים להיות חלק מקהילה פלורליסטית. הם לא רוצים להיות מאה שערים. הקניון הוא דוגמה קלאסית. למרות העצומה, יש חרדים שממשיכים לקנות בקניון".

- מפגן תמיכה של יום אחד יכריע את העתיד?

"הרבנים היו רגילים שכשהם מוציאים דבר כזה, הנהלת הקניון מתקפלת מיד. אנחנו מחזירים מלחמה, והנהלת הקניון זורמת איתנו. הם לא רוצים להיכנע, הם פשוט לא מרגישים שיש להם גיבוי, אז אנחנו נותנים את הגיבוי".

הנהלת קניון רמות סירבה להשיב לשאלה אם היא חתמה על הסכם עם הרבנים, ומסרה כי "קניון רמות מקדם בברכה את המגזרים השונים החיים בירושלים. תמהיל החנויות בקניון רמות נקבע בהתאמה לאופייה של העיר ירושלים וקהלי היעד שבה. הקניון מיועד לכל תושבי העיר ואורחיה - חרדים וחילונים כאחד, תוך התחשבות מקסימלית הדדית ויחסי שכנות מצוינים".