שבוע לא מוצלח להדס שטייף: אתיופי בג'ונגל והבכיר הגאה

שטייף הצליחה לעורר שתי סערות בשבוע אחד - כשהשוותה אפריקאי לפרא בג'ונגל וכשחשפה את שמו של פעיל הקהילה הגאה שנעצר בפרשת הרצח בבר-נוער

זה לא היה השבוע של הדס שטייף, כתבת הפלילים של גלי צה"ל. שתי פליטות-פה מביכות בשבוע אחד החזירו אותה לכותרות - ובגדול - לאחר שסערת עמנואל רוזן דעכה משהו, כשברקע נמשכת בדיקת המשטרה בנושא.

אתמול (ד') בבוקר דיווחה שטייף על פרשת הרצח בבר-נוער וחשפה בטעות את שמו של הבכיר בקהילה ההומו-לסבית, ששמו כידוע לא הותר עדיין לפרסום.

"טעיתי ואני מתנצלת", היא אמרה בתגובה לאתר וואלה. "לא הייתי באולם בעת השידור, מישהו סימס לי שפרטי החקירה הותרו לפרסום כולל שמות, ולכן חשבתי מן הסתם ששמו הותר לפרסום".

כזכור, בשבוע שעבר עוררה שטייף סערה של ממש כשתיארה בעת דיווח בגלי צה"ל אירוע גניבה שביצע לכאורה אפריקאי. "תושב אפריקה שכנראה חשב שהוא בג'ונגל שחה על החוף, לא לעבר נמר כדי לצוד אותו, אלא לכיוון ארנקה של תיירת", היא סיפרה. "כששלח יד לצוד את הארנק, שלחו אליו השוטרים רשת דייגים ודגו אותו".

היא העלתה את הדיווח גם לעמוד הפייסבוק שלה וזכתה לתגובות נזעמות בשל הדברים הגזעניים, אך התייחסה לביקורת בביטול כשמסרה: "לצערי הרב, הצביעות חוגגת. תיארתי עובדות כפי שהן תוארו על-ידי חוקרי המשטרה".

מארגון "אסף", המסייע לעובדים זרים, נמסר בתגובה כי "לצד פעילותה החשובה של הדס שטייף למען נפגעות הטרדה מינית אין לשכוח את המלחמה שהכריזה נגד פליטי הדיקטטורה האריתראית ופליטי רצח העם בדרפור. שטייף, שלא הצליחה להבין את נתוני המשטרה, פרסמה בתחילת מאי 2012 נתונים מבהילים אודות מעורבותם של הפליטים בפשיעה. במהלך 3 השבועות שלקח למשטרה להכחיש את דבריה, התעורר גל הסתה של אישי ציבור שהגיע לשיאו בפוגרום בשכונת התקווה. אך שטייף אינה מכה על חטא. היא ממשיכה במסע בהסתה נגד הפליטים".

הדס שטייף מסרה בתגובה: "דבריה הלא מבוססים של סיגל רוזן והמייחסים לי הסתה כנגד העובדים הזרים והפליטים גורמת במשתמע להסתה נגדי אישית. אני עיתונאית, כתבת משטרה, שתפקידה להביא לציבור בין היתר את אירועי המשטרה כפי שהם נמסרים ומדווחים לי. מי שמכיר את פועלי וגישתי יודע, שמבחינתי אדם הוא אדם באשר הוא אדם".