המלצות סופ"ש: מקולנוע גאה בת"א ועד מופע המחול בירושלים

כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש: הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה נפתח בת"א, בחולון הפנינג ג'ונגל, להקת המחול "נהרה" חוברת למוזיקאית שרון רוטר, למופע המחבר אמונה עם אמנות

סרטים

פסטיבל בינלאומי לקולנוע גאה

מה: על רקע הכותרות המתנוססות מעל דפי העיתונים בימים האחרונים, הקשורות לקהילה הגאה - פענוח הרצח בבר-נוער שהתרחש לפני ארבע שנים, מציג בתל-אביב הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה. סיפורים מעניינים למכביר מופיעים בתוכנייה של הפסטיבל, שהחל בראשית השבוע הזה ויימשך בסינמטק תל-אביב עד ה-16 ביוני. בין הסרטים המעניינים שיוצגו: הסרט "I Do", סרטו של גלן גיילורד האמריקני אודות ניסיונותיו של ג'ק, בחור בריטי שמגיע לארצות הברית בעקבות מותו של אחיו, להשתלב בהווייה הזרה.

מתי, איפה וכמה: עד ה-16 בחודש, סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

הפנינג

ספר הג'ונגל

מה: בחולון פתחו ג'ונגל. כן, אמיתי, ויש שם דוב חמוד בשם באלו, ונמר אימתני בשם בגירה וכן, ניחשם נכון, גם ילד חמוד בתחתונים שעונה לשם מוגלי ומתרוצץ בין החיות ללא פחד. לא מאמינים? תראו בעצמכם ביום שבת, במרכז שטיינברג בעיר. מי שיגיע ייהנה מהפנינג חווייתי לכל המשפחה עם מתחם ג'ימבורי, פינת ליטוף חיות, רכיבה על סוסי משחק ומופע על-פי ספר הג'ונגל, עם כל הדמויות המוכרות והאהובות, שאפשר גם להצטלם איתן באירוע.

מתי, איפה וכמה: שבת (15 בחודש), 10:30-13:30, מרכז שטיינברג, גבעת התחמושת 21, קריית שרת, חולון. מחיר המופע: 79 שקל (הנחה מיוחדת לתושבי חולון).

קלאסי

הקאמרית הישראלית

מה: הקאמרית הישראלית תבצע בימים הקרובים קונצרט, שבו יתארחו המקהלה הקאמרית טבעון וארבעה זמרים סולנים ישראלים. בין הסולנים בולטת במיוחד זמרת הסופרן הנפלאה גן-יה בן-גור אקסלרוד, שזכתה לאחרונה בתחרות השירה היוקרתית ע"ש הילדה צאדק בווינה. אקסלרוד היא זמרת מרגשת ומוזיקלית להפליא, שזוכה להצלחה גדולה בחו"ל. בקונצרט יבוצעו יצירות מאת היידן (סימפוניה מס' 44), המלחין הישראלי אהרן חרל"פ ("תמונות מאוספו הפרטי של אלוהים"), ושתי יצירות ווקאליות מאת מוצרט ("קיריה" ו"תפילות ערבית"). על הקונצרט ינצח יואב תלמי, מנהלה המוזיקלי של התזמורת.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (15 בחודש), 21:00; ראשון (16 בחודש), 21:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 150-90 שקל.

מחול

נהרה מארחת את שרון רוטר

מה: רגע לפני שבת, נפגשות להקת המחול הייחודית "נהרה" עם המוזיקאית שרון רוטר, למופע שישי בצהריים המחבר אמונה עם אמנות, צליל ותנועה ובעזרת השם - דתיים וחילונים אוהבי תרבות. בחלק הראשון, תעלה הלהקה שתי יצירות מהרפרטואר שלה - "הוט מי א פעדער", העוסקת בשיער האישה, ו-Transcending Lights. בחלק השני תופיע רוטר מלווה באחת מרקדניות הלהקה. נהרה היא להקת מחול המורכבת מארבע רקדניות המקיימות אורח חיים דתי, אך ההופעות הן לקהל מעורב, נשים וגברים, והשאיפה היא למשוך להופעותיה קהל מהמגזר הדתי לצד קהל חילוני.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), 13:30, תיאטרון ז'ראר בכר (אולם ליאו מודל), רח' בצלאל 11 ירושלים. מחיר: 75 שקל.

תערוכה

אביטל גבע ויצחק דנציגר בגולקונדה

מה: התערוכה "אפילו" בגלריה קונטמפוררי ביי גולקונדה יוצרת דיאלוג מרתק בין שני אמנים בני דורות שונים - יצחק דנציגר, מחלוצי האמנות המושגית והאקולוגית בארץ, ואביטל גבע, שהיה תלמידו של דנציגר. במיצב מיוחד למקום הקים גבע מערכת של צינורות השקיה המתנוססת בחלל הגלריה ומתפתלת סביב קירותיה כנחש קדמוני מאיים, תחתיו מתפשט על רצפת הבטון כתם שחור, הנראה כדליפה של חומר מסוכן. כתמיד, אמנותו של גבע מעירה על מצבה הממאיר של הסביבה ושל עבודת החקלאות.

מתי, איפה וכמה: ב'-ה': 11:00-19:00, ו' 10:00-14:00, שבת 11:00-14:00. עד 29.6. גלריה קונטמפוררי ביי גולקונדה, הרצל 117, ת"א. ללא תשלום.

מכירה פומבית

מודליאני ב-8 מיליון ד'

מה: את המכירה הפומבית הקרובה של בית המכירות מצארט תוביל יצירה מרשימה של המאסטר אמדיאו מודליאני, דיוקן אנני ביארן משנת 1919, המוערך ב-8 מיליון דולר. לדברי בית המכירות, זוהי היצירה היקרה ביותר שעמדה למכירה בישראל אי פעם. היצירה שהגיעה למכירה מידי הזוג המעושר טלי ומשולם ריקליס, תוצג לקהל במהלך השבוע הקרוב בגלריה מצארט בתל-אביב, לקראת המכירה שתיערך ביום א' ה-23 בחודש במתחם התחנה בנווה צדק. במכירה - 173 יצירות וחלק מההכנסות ייתרמו באמצעות קרן "דיגנטי" בראשות הזוג ריקליס לאגף התרבות בבתי הלוחם, ולתמיכה בסדנאות אמנות של נכי צה"ל.

מתי, איפה וכמה: התצוגה ברחוב פרישמן 15, ת"א. לא נמסרו שעות הפעילות. המכירה ב-23.6, מתחם התחנה.

קאמרי

רביעיית מודליאני

מה: בראשון תופיע בתל-אביב "רביעיית מודליאני" המצוינת, המציינת השנה עשור להיווסדה. הרביעייה הופיעה באולמות החשובים ביותר בעולם, כמו גם בפסטיבלים בינלאומיים מובילים. היא מוכרת היטב גם מהקלטותיה בחברת Mirare האנינה. חבריה מנגנים על כלי נגינה מקוריים מאיטליה מהמאות ה-17 וה-18.

בתוכנית בישראל יבצעו חברי הרביעייה רביעיות מיתרים מאת אריאגה, ראוול ובטהובן (רביעיית "רזומובסקי" מס' 1). מומלץ מאוד לאוהבי רביעיית מיתרים - מדובר בהרכב באיכות ביצוע מהגבוהות שיש. לירושלמים זריזים: הרביעייה מופיעה גם הערב (חמישי) באולם ימק"א בירושלים.

מתי, איפה וכמה: ראשון (16 בחודש), 20:30, קונסרבטוריון שטריקר תל-אביב. מחיר: 120-90 שקל.