עדויות: יחסים רומנטיים בין שולה זקן לשמואל דכנר

נהגו של דכנר: "הוא היה נפגש איתה, אני זוכר, לפחות פעם אחת בבית-מלון בירושלים, כשהמתנתי לו בלובי 3 שעות, והוא נפגש איתה בחדר"

האם שולה זקן ניהלה רומן עם עד המדינה בפרשת הולילנד? מעדויות שניתנו בסמוך לאחר פטירתו של עד המדינה במשפט הולילנד, והותרו לפרסום היום (ה'), עולה כי שולה זקן ושמואל דכנר המנוח ניהלו מערכת יחסים רומנטית.

זקן העידה במשטרה כי בינה לבין דכנר היו יחסים מיוחדים, וכי היא קיבלה ממנו תכשיטים ומתנות יקרות-ערך, אך לא דיברה במפורש על רומן ביניהם,; ואילו דכנר העיד כי זקן ביקשה שיאמר כי הייתה אהובה שלו, במקרה שיידרש לתת הסבר מדוע רכש עבורה תכשיטים.

הבוקר, לאחר שזקן הסירה את התנגדותה לפרסום עדויות המתייחסות ליחסים אינטימיים בינה לבין עד המדינה, הותרו לפרסום עדויותיהם של העוזרת האישית של דכנר, נהגו ואביגדור קלנר, שהיה חברו הקרוב, על מערכת היחסים בין השניים.

נהגו של דכנר, עופר לוי, העיד כי שמע את דכנר קורא לשולה בשמות חיבה, וכי היה עד לפגישות ביניהם בבית-מלון. "הוא היה נפגש איתה, אני זוכר, לפחות פעם אחת בבית-מלון בירושלים, כשהמתנתי לו בלובי 3 שעות, והוא נפגש איתה בחדר", העיד לוי, "נדמה לי במצודת זאב. לא זוכר באיזו שנה. באמצע עבודתי. 3 שעות הייתי ממתין וזהו".

לוי העיד עוד כי הוא דכנר לקח את זקן למסעדות בתל-אביב ובירושלים, וכי השניים היו נפגשים "בחיבוק ונשיקה".

שרון פוחס, העוזרת של דכנר, אישרה כי דכנר וזקן נהגו להיפגש ולשוחח רבות, והעידה כי הייתה מתקשרת לזקן בשליחותו של דכנר. לדבריה, כשדכנר שוחח עם זקן, הוא היה מתבטא בצורה שונה מאשר עם אחרים שעמם ניהל עסקים.

גם חברו של דכנר, קלנר (בעל מניות בחברת הולילנד פארק הנאשם בשוחד), ציין כי בין השניים היה רומן, אך הוא לא אמר זאת במשטרה כי לא רצה לפגוע בה. "אמרתי אולי הם היו חברים טובים, אז הם לא הרפו ממני ימים ארוכים, מה חברים טובים. הוא בפירוש אמר לי שהייתה להם מערכת יחסים רומנטית, לא פעם אחת", העיד.

שולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אהוד אולמרט, עומדת לדין בתיק הולילנד בגין לקיחת שוחד. בידי הפרקליטות יש הוכחות, כולל צ'קים והעברות בנקאיות, לכך שדכנר העביר לזקן מאות אלפי שקלים מחשבונו הפרטי (ולא כמו לשאר הנאשמים - מחשבונות החברות), וכן כי נתן לה מתנות יקרות-ערך. טענת ההגנה המרכזית של זקן הייתה כי בינה לבין דכנר היו 'יחסים מיוחדים' של אב ובת, שבגינם הוא העביר אליה את הכספים. כעת נראה כי תיזה זו תהפוך לתיזה של מערכת יחסים זוגית ולא יחסי אב-בת.