ארזת לבד, בלאט?

שרף, גרשון ובלאט אולי יישאו את הכתם; אבל אם יש מישהו שהיה שותף לאובדן 3 אליפויות ב-6 שנים זוהי רק ההנהלה של מכבי ת"א

הכי קל יהיה להפיל את התיק לאובדן האליפות על דייויד בלאט. זה הוא שבסופו של דבר הביא לכך שבמשחק ההכרעה של העונה, מכל הסגל הרחב מאוד שהוא התעקש להעמיד, נשאר רק ריקי היקמן. זה הוא שלא האמין בשחקנים שהוא עצמו הביא, זה הוא שייבש את ליאור אליהו כל הרבע האחרון למרות שהקבוצה שלו היתה חייבת מישהו קצת יותר דינמי שישחרר את הסתימה מול הגנת הצבת של חיפה, זה הוא שהביא את הקבוצה שלו לשיא בחודשים פברואר-מארס ומאז ראה את הקבוצה שלו הולכת ונמקה.

רק שלפני זה יהיה שווה לזכור עניין אחד קטנצ'יק: מכבי איבדה 3 אליפויות ב-6 העונות האחרונות, וזה קרה לה עם 3 מאמנים שונים (שרף, גרשון, ובלאט). זה כבר לא משנה מי יאמן, אם זה יהיה מכביסט שיגיע לכבות שריפה, או שניים מהמאמנים הכי טובים ומוכחים שיש. תמיד יתברר שמשהו אצלם בסוף לא בסדר, המכביסט פתאום מתברר כמיושן, להוא יש פה גדול מדי, והאחרון הפסיק להיות מיסטר נייס גאי ועומד על דעתו קצת יותר מדי מול הבוסים שלו.

מי כן היה שותף לניהול ההצגה הזאת בכל 6 השנים האלו? חלק גדול מאנשי ההנהלה והבעלים, אלו שיחממו בימים הקרובים לבלאט את הכסא במסרים סמויים יותר וסמויים פחות, אבל במקביל יצהירו לתקשורת ש"יש למאמן חוזה לעונה הבאה".

זה בלאט שנאלץ להתמודד עם בניית קבוצה בכל קיץ מחדש אחרי שאף אחד מהבוסים שלו לא התעקש מספיק על שחקני מפתח שביקשו קצת יותר כסף; זה בלאט, כמו גם המאמנים האחרים, שנדחק ונדחף לנצח את משחק האימון הראשון ואחריו את משחק האימון השני והשלישי, ואחר כך נדרש ממנו לסיים את הבית הראשון ביורוליג במקום טוב כדי לקבל הגרלה טובה להמשך; זה בלאט שבכל עונה נדרש ממנו להתחיל בספרינט (לפעמים בשלוש ליגות במקביל) ומשם הדרישה היא להגביר. זו הפאניקה שגורמת לכך שאת כל הכסף שורפים מוקדם מדי, העיקר להעמיד קבוצה אטרקטיבית ביולי, משאירים כמה גרושים לתקן בהמשך וגם אותם מצליחים לזרוק תמיד על השחקנים הכי הזויים שמסתובבים בשוק.

הפאניקה הזאת והפחד לטעות לא מתבטאים רק באובדן של 3 אליפויות אלא יותר גרוע - גם בשיעבוד העתיד. היא זו שהביאה ותביא לעצירה מוחלטת של כישרונות צעירים (אל תבנו על שגב וזלמנסון), ולהברחתם של אחרים (גל מקל). זה לא ההחלטות על צירוף בעלים, החלפת מאמן, או איזה שחקנים לשחרר שצריכות להילקח בכובד ראש. זה משהו בדרך, משהו בדיסקט שצריך להחליף.

***

מכבי חיפה לא היתה הקבוצה הטובה ביותר בארץ באוקטובר כשהחלה הליגה, וגם לא בפברואר או במאי. כמו קבוצה אלופה אמיתית, היא היתה הקבוצה הכי טובה בארץ בדיוק בשעתיים הכי חשובות של העונה הזאת. בין תשע לאחת עשרה בערב ב-13 ביוני.