יחימוביץ' ליו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן: "לך הביתה"

יו"ר מפלגת העבודה יצאה בביקורת חריפה על התנהלותו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן ■ "מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל" ■ חסן כתב בתגובה בפייסבוק: "חוץ מלדבר יפה לא יודעת כלום"

יו"ר ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' יוצאת באופן חריג נגד יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, וקוראת להתפטרותו. בפוסט שפרסמה יחימוביץ' בפייסבוק שלה, היא קראה להתפטרות יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן בטענה שההתנהלות שלו נותנת תחמושת לאלה שקוראים לביטול ועדי העובדים.

יחימוביץ' פתחה את הפוסט בסקירה של אורח החיים הראוותני, לכאורה, של חסן וטענה שלא כך מתנהג יו"ר ועד עובדים וקראה לו ללכת הביתה. "בית מפואר, בריכת שחיה בחצר, רכבי יוקרה, שלל עסקים פרטיים - חלקם באורח מסתורי עושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים - ככה מתנהג שליט ברפובליקת בננות, לא יו"ר ועד", כתבה יחימוביץ'.

יו"ר האופוזיציה אמרה כי על יושב ראש ועד עובדים לפעול למען העובדים ולעמוד מול "בעלי שליטה חמדנים שרוצים רווח גדול כאן ומהר על חשבון עובדים רגילים", כלשון הפוסט. יחימוביץ' ממשיכה להסביר וטוענת שתפקידו של יו"ר ועד עובדים כולל בין היתר עמידה גם נגד כוונות הממשלה להפריט נכסי מדינה ולהעביר אותם לידי משפחות הון.

"מנהיגי עובדים אמיתיים חיים בתוך עמם, לא מעליו. הם עסוקים יום ולילה בטובתם של מי שבחרו בהם, לא באיך לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף על הדרך. מנהיג עובדים ראוי צריך להעניק לגיטימציה לעובדים שהוא מייצג ולעובדים בכלל. לגיטימציה להתארגנויות המרגשות שמתרחשות עכשיו אצל עובדי מעמד הביניים, אצל צעירים - בפלאפון, במקדונלדס, בהוט, אצל מורי הקבלן, ועוד ועוד", כתבה יחימוביץ'.

יו"ר מפלגת העבודה טוענת כי ההתנהלות של חסן משחקת לידיהם של אלה הקוראים לביטול ועדי העובדים ושרוצים לפגוע בעבודה המאורגנת. "חסן מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל. אלה שהיו רוצים שכל העובדים בלי יוצא מן הכלל יהיו עובדי קבלן נטולי זכויות.אלון חסן, אתה לא מייצג עובדים באמת.אתה גורם נזק.אתה משחק לידי האויבים הציניים ביותר של חופש ההתארגנות, שהיא זכות דמוקרטית בסיסית. לך הביתה", כתבה יחימוביץ' בסוף הפוסט.

בתגובה למתקפה החריפה של יחימוביץ', כתב חסן בפייסבוק תגובה בה הוא תקף בחזרה את יו"ר האופוזיציה וטען כי לאור ההתבטאות שלה, הוא יפעל להפיל אותה בפריימיריז הקרובים במפלגת העבודה.

"גברת יחימוביץ' אני רוצה להגיד לך שחוץ מלדבר יפה, להתראיין וללכלך על כל העולם את לא יודעת כלום", כתב חסן בפייסבוק. "עוד אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו לפני שהיית חברת כנסת ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק בכדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פירגנת ואמרת שאני כישרוני".

"שלי היקרה מדיבורים לא יוצא כלום,היתה לך את האפשרות להשפיע ולא עשית זאת ראש הממשלה הציע לך לקבל כל תפקיד בממשלה ודחית אותה", כתב יו"ר הועד. "את יודעת למה כי את לא מסוגלת לקבל החלטות. את יודעת רק להעביר ביקורת. חוץ מלדבר ולתת לציבור לשמוע מה שהוא רוצה את לא יודעת, לא מבינה ומפחדת. כן שלי את פחדנית וצריכים להחליף אותך כמה שיותר מהר,אני רואה בך אשמה במצב".