אלון חסן: "שיטת השקשוקה לא תעבוד בנמל אשדוד"

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד התראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחס לטענות נגדו ■ אמר כי המתקפה על הנמל מקורה בגורמים אינטרסנטיים בממשלה

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, התארח הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 והתייחס לדברים שהטיחה בו הבוקר יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ במסגרתם היא קראה לו להתפטר וביקרה באופן חריף ביותר את התנהלותו הראוותנית, לכאורה.

בריאיון איתו התייחס חסן גם לתחקיר שפורסם אתמול בתוכנית "אולפן שישי" על החברות שנמצאות בבעלותו ושעובדות עם הנמל. חסן טען שמדובר בתחקיר ישן וממוחזר ושדירקטוריון הנמל קבע שאין כל דופי בעסקים שלו. "שום דבר לא חדש בתחקיר, מדובר על מחזור של כתבה ישנה, כל מה שאני עושה אני עושה באופן חוקי, חברת הנמל והדירקטוריון עשו ביקורת עליי ונמצא שאין ניגוד עניינים, אני עושה את עבודתי בתור יו"ר ועד עובדים".

חסן התייחס גם לטענות שעלו בתחקיר כי חברת הובלות שנמצאת בבעלותו הינה עובדת באופן רציף עם הנמל. חסן טען שהרישומים שהוצגו בתחקיר הינם מזוייפים וכי בשנה וחצי האחרונות רק פעם אחת נכנסה משאית השייכת לחברה שלו לתחומי הנמל.

"אני מתחייב שהמסמך לא נכון, בצורה חד משמעית. יש מערכות ממוחשבות בנמל ויודעים כל משאית מתי נכנסת ומתי יוצאת, עשיתי בדיקה ואני אומר אני לא מכיר דוח כזה ואין דוח כזה בפועל", אמר חסן. "דבר שני, בסך הכל משאית אחת שלי פקדה את נמל אשדוד בשנה וחצי האחרונות, זה קשקוש וזה תפור".

חסן שוב חזר וטען כי דירקטוריון הנמל בדק את העיסוקים פעמיים ומצא כי אין שום בעיה עם העסקים שלו, יו"ר הועד טען כי גם בהסתדרות ידעו על החברות שלו, ושאם היה חשד לניגוד עיניינים אז כבר לפני שנתיים היו מודיעים לו. "גם ההסתדרות יודעת שיש לי עסקים, ואם הייתה חושבת שהיה ניגוד עינייים, אז העניין היה יוצא כבר לפני שנתיים", אמר חסן.

לקראת סוף הריאיון אמר חסן כי יש גורמים אינטרסנטיים בממשלה שתוקפים את התנהלות ועד העובדים בגלל הכוונה שלהם להפריט את הנמל. "הנמל בחודשיים האחרונים מככב בכותרות", אמר חסן. "יש גורמים בממשלה שעושים הכל על מנת להעביר את הנמל ששוה מיליארדים לטייקונים, כמו שמסרו את נמלת אילת בנזיד עדשים של 100 מיליון שקל, וזה מה שרוצים לעשות בנמל אשדוד, שיטת השקשוקה לא תעבוד בנמל אשדוד ואני לא אתן לזה לקרות".

חסן התייחס בסוף הריאיון לדברים שכתבה יחימבויץ' בפייסבוק שלה ובהם היא קראה לו להתפטר מתפקידו. חסן חזרת על הדברים שכתב לה בפייסבוק והוסיף כי "שלי יחימוביץ' הינה דו-פרצופית".

בתוך כך פרסמה ההסתדרות הודעה רשמית בה נכתב כי "יו"ר ההסתדרות עופר עיני יזמן בתחילת השבוע את יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה והיועצת המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, להתייעצות בסוגית זימונו של יו"ר ועד נמל אשדוד לועדת משמעת של ההסתדרות. החלטה בנושא תתקבל רק לאחר בדיקה עניינית ובכפוף לנהלי הארגון".