רשות מקרקעי ישראל פינתה פולשים לקרקעות באזור דימונה

מסיגי הגבול, השייכים לשבט אל-האוושלה, הקימו חנות מכולת על קרקע ביעוד מסחרי, ללא היתר, כאשר פלשו למגרש בבעלות המדינה בהיקף של כ-500 מ"ר

מבצע אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל בישוב הבדואי החדש קאסר א-סיר שבאזור דימונה הסתיים בפינוי הפולשים. מסיגי הגבול, השייכים לשבט אל-האוושלה, הקימו חנות מכולת על קרקע ביעוד מסחרי, ללא היתר, כאשר פלשו למגרש בבעלות המדינה בהיקף של כ-500 מ"ר.

בנוסף, הקימו הפולשים במתחם מגרש מכוניות על קרקע ביעוד מסחר ותעשיה בשטח של כ-3 דונמים וכן מבנה מגורים על קרקע בגודל של 100 מ"ר - "כל זאת במטרה לגרוף רווח לכיסם על חשבון הקרקע הציבורית", לשון הודעת רשות מקרקעי ישראל.

פקחי הרשות פשטו על המתחם בו התמקמו הפולשים כשהם מלווים בכוחות משטרה ופינו את השטח באמצעות ציוד מכני. כעת מתכוננים ברשות להגיש תביעה נגד הפולשים בגין עלות הפינוי ובנוסף הם ייתבעו להחזיר את הכספים שהכניסו לכיסם שלא כדין.

"פלישה לאדמות המדינה היא עבירה פלילית שדינה עד שנה מאסר בפועל", מסר ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת קרקע ברשות מקרקעי ישראל. "מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע לא יאפשרו לעברייני קרקע לפלוש בניגוד לחוק לקרקעות המדינה וודאי שלא יאפשרו יצירת רווחים לא חוקיים על חשבון הציבור".