שחקני ניוקאסל בקרב מול הספונסרית החדשה של המועדון

חברת ההלוואות בריבית וונגה תעניק חסות מרכזית לקבוצת הפרמיירליג תמורת 24 מיליון ליש"ט, חלק מהשחקנים מסרבים לקבל את רוע הגזירה

קבוצת הפרמיירליג האנגלית ניוקאסל יונייטד ממשיכה להרגיש את גלי ההדף בעקבות החתימה שלה מוקדם יותר השנה על הסכם חסות מרכזי חדש, עם חברת וונגה (Wonga), שנותנת הלוואות לטווח קצר בריבית קצוצה במיוחד.

אחרי שאוהדים וכלי תקשורת העלו סימני שאלה סביב העסקה, שיקבל תוקף בתחילת העונה הקרובה (2013/14) ויכניס למועדון מצפון-מזרח אנגליה כ-24 מיליון ליש"ט בשלוש שנים - גם שחקני הקבוצה מתחילים להביע התנגדויות משלהם.

צ'יק טיוטה, הקשר מחוף השנהב, ייפגש השבוע עם ראשי הקבוצה וידרוש מהם לא להשתמש בדמותו כשהוא לובש את מדי הקבוצה החדשים בפרסומים מסחריים של המועדון. גם החלוץ הסנגלי פאפיס סיסה הביע מורת רוח מהספונסרית החדשה. יש לציין כי לא רק שיקולים מוסריים עומדים מאחורי עמדה זו של השחקנים, אלא גם עובדת היותם מוסלמים - ועל-פי הלכת הקוראן, למוסלמים אסור ליהנות מרווחים הנובעים מהלוואה בריבית.

טיוטה, לאחר שדיבר עם יועציו המשפטיים, צפוי להיפגש השבוע עם מנכ"ל ניוקאסל על-מנת להסדיר את העניין. סיסה, שנרכש על-ידי ניוקאסל מפרייבורג הגרמנית תמורת 8 מיליון ליש"ט, עשוי להימכר אם יסרב ללבוש את מדי הספונסרית החדשה.