ה-MLS מפגיזה: גידול של 1,900% בדמי זיכיון, הכפלת כמות הקבוצות

אלו המספרים שתציג ליגת הכדורגל האמריקאית מהיווסדה ב-1996 ועד היום, בעקבות הכניסה המתקרבת של ניו יורק סיטי FC בעוד כשנתיים

מי שהיה זקוק להוכחה נוספת להתפתחות הכלכלית המרשימה של הליגה האמריקאית בכדורגל, קיבל אותה עם ההודעה בחודש שעבר על כניסת קבוצה חדשה ל-MLS, בבעלות משותפת של מנצ'סטר סיטי האנגלית וקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז, שתיקרא ניו יורק סיטי FC: כזכור, דמי הזיכיון שישולמו לליגה עבור הקמת הקבוצה יגיעו ל-100 מיליון דולר, שיא כל הזמנים.

הנה כמה מספרים שמדגימים עד כמה הסכום הזה גדול: הקבוצה האחרונה שנכנסה לליגה, מונטריאול אימפקט (בשנת 2012), שילמה דמי זיכיון נמוכים יותר ב-60%, שהסתכמו ב-40 מיליון דולר בלבד; שתי הקבוצות שנכנסו ב-2011 (ונקובר וויטקאפס ופורטלנד טימברס) שילמו 35 מיליון דולר כ"א.

כמו כן, מנתונים שנאספו מ"פורבס" ו"בלומברג", עולה כי מאז יצאה הליגה לדרך בשנת 1996, עלו דמי הזיכיון לקבוצה בשיעור כולל של 1,900%: רוב הקבוצות הראשונות בליגה (DC יונייטד, לוס אנג'לס גלאקסי,קולומבוס קרו, קנזס FC ועוד) שילמו 5 מיליון דולר בלבד על מנת להתחיל לשחק בה.

ניו יורק סיטי FC, ש-75% מהמניות שלה יהיו שייכות למנצ'סטר סיטי ועוד 25% ליאנקיז, תיכנס לליגה בעונת 2015. היא תהיה הקבוצה ה-20 בליגה, וכך למעשה תכפיל את עצמה ה-MLS מבחינת כמות הקבוצות, בתוך פחות משני עשורים לקיומה.