"לא כל ראשי הערים מושחתים, כמו שלא כל השוטרים צדיקים"

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על "מצעד החקירות" של ראשי הערים: "יש 240 ראשי ערים בישראל, שבודדים מהם חשודים במעשים שונים"

לא רק טייקונים דוגמת נוחי דנקנר, הרצל חבס ומוטי זיסר "זוכים" בחודשים האחרונים לכותרות מפוקפקות. להבדיל כמובן, מככבים בזה אחר זה גם ראשי הערים - המובלים למצעד החקירות במשטרת ישראל.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מזהירה כמובן מהכללות: "יש 240 ראשי ערים בישראל, שבודדים מהם חשודים במעשים שונים. גם במשטרה לא כולם צדיקים, גם לא בממשלה, ומסתבר שאפילו לא כל השופטים צדיקים. לכן הכללה היא דבר אסור בתכלית האיסור. בניגוד לרשויות אחרות שנאבקות בתופעה, אני לא מתנגדת לכך שנלקחות ממני סמכויות שונות על-ידי משרד הפנים. מבחינתי זה בסדר שגורמים פוליטיים לא יקבלו החלטות".

- חלק מהביקורת קשורה לקשר בין הון ושלטון ברשויות המקומיות. הצטרפת למפגן התמיכה בנוחי דנקנר?

פיירברג: "הגישה כלפי אנשי עסקים שצברו נכסים מוטעית. זו גישה שיש בה לא מעט צרות-עין וקנאה. הרי כדי שניתן יהיה לחלץ ציבור מהעוני, צריך שיהיה מי שייתן. ואם לא יהיה מי שייתן, לא יהיה ממי לקחת.

"ולעצם העניין, לא התכוונתי ללכת למפגן התמיכה בנוחי דנקנר, בין היתר כי התברר שמדובר בצעד שלא תורם לדנקנר. נוחי דנקנר תרם למועדונית מסוימת בנתניה סכום של 150 אלף שקל בסך-הכול, ולכן אני לא באה ממקום שאני חבה לו או מוקירה לו תודה מיוחדת.

"ובכל זאת, הדבר הכי עצוב במדינה לצערי הוא השמחה לאיד. חוסר הפרגון בסופו של דבר יבריח משקיעים ואנשים בעלי אמצעים, והכלכלה הישראלית תיפגע. העידוד של היזמים לא צריך לבוא ממקום של אהבה, אלא ממקום של אינטרס גרידא.

"זה אינטרס מובהק של אנשים שנוחי דנקנר לא ייפול, בגלל ההשלכות על הכלכלה, ולא בגלל אהבה אליו. אמרתי כבר לשגריר סין בישראל, שכשהוא מגיע לישראל מארץ שבה לכולם עיניים מלוכסנות, בישראל הדבר לא יהיה לו זר, כי רבים פה לצערי הם צרי-עין".

התשתיות מחכות לתושבים

נתניה נבנים כיום מתחמים חדשים בסדרי גודל של אלפי דירות ברמת פיתוח גבוהה, והגישה היא שהתשתיות יחכו לתושבים ולא להפך, כפי שהיה נהוג בעבר. יזמים מתקבלים כאן בנכונות של כל הצוות מקצועי לסייע ולהקל על הליכים ולהימנע ככל שניתן מבירוקרטיה מיותרת, אך תוך כדי הקפדה על שמירת חוקי התכנון והבנייה.

"בניגוד לראשי ערים אחרים שמצהירים על פיתוח ובנייה, אך אין בעיר אף לא מנוף אחד - בנתניה העדות האמיתית לפיתוח היא מספר המנופים הרב שניצבים ברחבי העיר".

- את עדיין בעד דירות גדולות ורק דירות גדולות?

"לא שיניתי את דעתי, ובשכונות החדשות יש מקום לדירות גדולות. יחד עם זאת, במרכז העיר אנחנו מעודדים גם במקרה של בנייה חדשה הקמת דירות קטנות, לטובת צעירים וסטודנטים. כך, בתוכנית שחלה על איצטדיון הקופסה ביצענו שינוי, כך שבמקום 280 דירות גדולות יוקמו 350 דירות, ש-25% מהן דירות 2 חדרים, ו-25% נוספים מהן יהיו דירות 3 חדרים".