הכשרה ביטוח משיקה ביטוח מנהלים עם הבטחה למוטבים

אם המבוטח נפטר בטרם עת המשפחה תקבל משכורת חודשית על מלוא השכר המבוטח כשהחברה גם תיכנס לנעלי המבוטח ותפריש למשפחתו את הפרמיות עבור החיסכון

הכשרה חברה לביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא ובניהול אתי אלישקוב, מחפשת זכות קיום לביטוחי המנהלים שלה ומשיקה שני מוצרים נלווים ומשלימים לביטוח המנהלים הרגיל שלה בנספח המציע למבוטחים מענה טוב יותר למשפחה במקרה בו המבוטח נפטר.

החברה השיקה היום את מוצר "מגן לעתיד" ו"מגן לעתיד פלוס" המולבשים על החיסכון לפרישה, שכוללים בהתאמה ריסק בדמות קצבה חודשית למוטב - עד למועד בו המבוטח שנפטר היה מגיע לגיל 67, במקביל לכניסת חברת הביטוח לנעליו של המבוטח בתשלום פרמיות שוטפות לפוליסת חיסכון פרט לטובת המוטבת - שמשוחררת מתשלום פרמיות בעת פטירת המבוטח - נוסף על החיסכון שכבר נצבר בשמו.

מדובר במהלך חדש במסגרתו כספים אלה ייצברו לאורך השנים ויועברו למוטבת של המבוטח שנפטר במועד בו היה אמור האחרון להגיע לגיל פרישה מעבודה - כתשלום חד פעמי או כאנונה לתקופה מוגבלת. היה והמוטבת - אלמנת המוטח שנפטר - נפטרת אף היא, הכשרה ביטוח תעביר את הכספים למוטבים שלה כסכום מהוון חד פעמי (הן לגבי סכום הקצבאות עד גיל 67 של המבוטח שנפטר והן הסכום שייצבר בפוליסת הפרט שנפתחה למוטבת).

בהכשרה מסבירים כי "אם נפטר מבוטח עם משפחה שרכש בגיל 35 ביטוח 'מגן לעתיד' בנוסף לתכנית עם מרכיב חיסכון, בעל משכורת חודשית נטו של 7,000 שקלים ושנכון לגיל 40 כבר צבר 100,000 שקלים - יורשיו יקבלו בכל חודש 7,000 שקלים למשך 27 שנים כאשר אם רכש במקביל גם את מגן לעתיד פלוס, החברה תפקיד לפוליסה ע"ש יורשיו החוקיים 1,400 שקל לחיסכון אישי (שחרור ממוות), עד למועד בו היה אמור המבוטח לצאת לפנסיה. קרי, בגיל 67 יורשיו יקבלו את החיסכון שנצבר כסכום חד פעמי או כקצבה חודשית, בהתאם לבחירת המשפחה".

גיל הצטרפות לביטוח הינו עד 60, כשההצטרפות מתאפשרת לאחר מילוי הצהרת בריאות. בנוסף, החברה מאפשרת מסלול לריסק (הביטוח הטהור למקרה פטירת המבוטח) מדורג בו סכום הריסק יורד לפי מדרגות גיל.

לדברי המנכ"לית אלישקוב, "זיהינו צורך קיים שאין לו מענה מלא מהפנסיה. ללא משהו מיוחד ביטוח המנהלים הוא מוצר נכה ביחס לפנסיה. לא ויתרנו על מוצר ביטוח המנהלים והצלחנו לייצר מוצר מספר אחד בביטוח המנהלים. אנו מובילים עתה מהלך חדשני שיתר החברות יעשו כמותו בעוד מספר חודשים".

מוצר "מגן לעתיד" מולבש על מוצר החיסכון "לעתיד", ונרכש תמורת תשלום נוסף. דמי הניהול לחיסכון בפוליסות אלה יעמוד על 4% מפרמיה ו-0.5% מהצבירה למבוטח שינייד כספי חיסכון של כשנתיים לפחות מחברה אחרת. למבוטחים חדשים שאין להם צבירה לנייד להכשרה ביטוח - התשלום יהיה 4% מהפרמיה ו-0.9% מהצבירה יורד ל-0.5% לאחר 13 שנה.

בהכשרה מתכוונים להציע את המוצר גם ללקוחות קיימים בחברה. התשלום עבור הכיסויים המורחבים החדשים ייעשה מתוך ההפרשה לפנסיה ויעמוד על סדרי גודל של כ-150-200 שקל לחודש עבור שני הכיסויים לקצבת ריסק ולשחרור מפרמיות למוטבת, עבור שכר נטו של כ-7,000 שקל לחודש.

לדברי שמעון מירון, משנה למנכ"ל וראש אגף ביטוח חיים בחברה, "הריסק החדש שלנו זול יותר מריסק בביטוח מנהלים בכ-30%, כשהביטוח הזה מעניק הגנה מלאה יותר מביטוחי השארים של קרנות הפנסיה. אמנם ביטוחי השארים בפנסיה זולים יותר ב-20% אך על משהו טוב יותר כדאי לשלם יותר".

נציין כי להכשרה ביטוח אין קרן פנסיה, בעוד ששוק החיסכון הפנסיוני כיום מוטה בבירור לחיסכון בקרנות פנסיה.